۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
فرش ایرانی داری کد بین المللی با شناسنامه فروخته می شود| یارانه به تولید کننده ایرانی کددار
مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالای ایران خبرداد:

فرش ایرانی داری کد بین المللی با شناسنامه فروخته می شود| یارانه به تولید کننده ایرانی کددار

زنجان- مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران گفت: مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران بیش از ۴ میلیون کد قلم کالا تا سال ۱۳۹۹ تولید شده و بیش از ۹۰۰ هزار کد خرده فروشی صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی مظهری عصر سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات در محل استانداری زنجان، با اشاره به اینکه GS1 یک سازمان غیرانتفاعی با بیش از ۲ میلیون عضو در ۱۵۰ کشور جهان بوده و سابقه‌ای ۴۶ ساله در معرفی و تولید استانداردها و راهکارهای بهبود مدیریت زنجیره‌های تأمین دارد، بیان کرد: مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، ۹۱ هزار عضو دارد و بیش از ۴ میلیون کد قلم کالا تا سال ۱۳۹۹ تولید و بیش از ۹۰۰ هزار کد خرده فروشی صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز تنها نماینده سازمان جهانی GS1 در ایران است، ادامه داد: بانک اطلاعاتی این مرکز طبق مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات، یکی از ۱۲ بانک اطلاعات مرجع در کنار سایر بانک‌های اطلاعاتی کشور است که در حوزه کالا و خدمات به سازمان‌ها سرویس‌های لازم را ارائه می‌کند.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران امکان ردیابی اقلام در زنجیره تأمین، کاهش هزینه‌های مبادله، افزایش ایمنی و سلامت، امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین شرکای تجاری و ایجاد هماهنگی در زنجیره تأمین، افزایش شفافیت در امور کسب و کار، امکان فراخوان، افزایش سرعت و دقت در عملیات کسب و کار و جلوگیری از جعل و قاچاق کالا را از مزایای جاری‌سازی استانداردهای GS1 عنوان کرد.

مظهری با اشاره به اینکه سیستم GS1 مجموعه‌ای از استانداردها و راه‌حل‌ها برای ارتقا و بهبود سازکارهای مدیریت و زنجیره تأمین و تقاضا است، تصریح کرد: با استفاده از این سیستم بیش از ۲۶ هزار کد در سامانه ۱۲۴ و ۵۲ هزار کالای استراتژیک در سامانه ثبت قیمت شدند.

وی بیان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی تهران از سند ملی فرش ایران از طریق کدهای بین المللی GS۱ رونمایی شد که ارائه این سند سبب حفظ حقوق و مالکیت فکری و معنوی، پرهیز از فله‌فروشی و جلوگیری از سوءاستفاده رقبا از جایگاه فرش ایرانی می‌شود و قابلیت انتقال مالکیت دارد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران با اشاره به اینکه کشورهایی مثل روسیه الزاماتی در خصوص ثبت کدهای بین‌المللی کالاها در سامانه مربوطه دارند و صادرات به این کشورها مستلزم داشتن این کدها است، ابراز کرد: مشوق‌هایی برای دریافت این کدهای بین‌المللی پیش‌بینی شده و هر تولیدکننده‌ای که بخواهد این کدها را دریافت کند، با انعقاد تفاهم‌نامه از مشوق‌ها و یارانه‌های نقدی بهره‌مند می‌شود.

کد خبر: ۱۷۵٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha