۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
مردم سهام عدالت را به دست دلالان نسپارند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

مردم سهام عدالت را به دست دلالان نسپارند

اردبیل - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: مردم استان در بحث آزادسازی سهام عدالت از فروش و واگذاری آن به افراد دلال با قیمت پائین پرهیز کنند.

علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با صدور ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر آزادسازی سهام عدالت و وجود برخی ابهامات و سردرگمی‌ها برای سهامداران ضرورت دارد با دقت و دوراندیشی در این زمینه اقدامات انجام شده و به صورت هیجانی و شتابزده واگذاری‌ها از سوی مردم انجام نشود.

وی به دو روش مستقیم و غیرمستقیم در این واگذاری‌ها اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته و با هدف توسعه عدالت در جامعه و توزیع عادلانه درآمد بین مردم، سهام عدالت به اقشار واگذار شده که ضرورت دارد در این ایام که مدیریت آن به دست خود مردم سپرده می‌شود، در بهترین شکل سهامداران سرمایه‌گذاری را در این حوزه انجام دهند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: با عرضه سهام عدالت در بورس به عنوان اوراق بهادار و شرایط بازار سرمایه در روزهای اخیر شایسته است صاحبان سهام عدالت، خود نسبت به خرید و فروش آن با اطمینان کامل اقدام کنند و از قبل سود حاصله استفاده کنند.

نوروزی افزود: در روش مستقیم خود متقاضیان و صاحبان سهام عدالت که آشنایی با بازار سرمایه دارند می‌توانند نسبت به عرضه سهام و افزودن بر سبد دارایی خود اقدام کنند تا در یک بستر اطمینان‌بخش ارزش سهام آنها روز به روز بیشتر شده و در این زمینه تقویت سرمایه را در درازمدت انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به عملکرد بازار سرمایه در ماه‌های اخیر این افراد باید با مهارت تمام و ابتکار عمل در خرید و فروش سهام مبادرت به فعالیت کنند تا از قبل این فعالیت‌ها عایدات مناسبی نیز نصیب آنها شود.


نوروزی گفت: در روش غیرمستقیم هم‌استانی‌هایی که توانایی و مهارت ورود به بازار سرمایه و بورس را ندارند این اختیار را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌دهند تا نقل و انتقال و عرضه سهام از طریق آنها انجام شده و از قبل فعالیت آنها که ۷ درصد سود نیز به این صندوق‌ها تعلق می‌گیرد، سرمایه‌گذاری‌های درازمدت انجام شود.

۳۰ درصد توان صندوق‌های سرمایه‌گذاری صرف عمران استان‌ها می‌شود

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ادامه داد: مزیت این روش اطمینان بیشتر سهامداران به فعالیت‌های انجام شده و دادوستدهاست که شرکت سرمایه‌گذاری با قبول ریسک این کار را به صورت تخصصی انجام می‌دهد تا براساس اقدامات تخصصی و کارشناسی معامله در بازار سرمایه انجام و سهامداران از قبل این فعالیت‌ها از سود قابل اعتمادی بهره‌مند شوند.

نوروزی اظهار کرد: البته قرار است ۳۰ درصد منابع حاصل از این دادوستد از طریق صندوق‌های سرمایه‌ای صرف اجرای پروژه‌های عمرانی در استان‌ها شود تا از این محل نیز برای صاحبان سهام عدالت سودی عاید شود.

وی اظهار کرد: عرضه سهام عدالت در بازار سرمایه باید تدریجی بوده و از همشهریانی که دارای اوراق سهام عدالت هستند، انتظار داریم از فروش برگه‌های سهام به ویژه برای افراد دلال و واسطه‌گر پرهیز کنند و به هیچ وجه اجازه ندهند تا سرمایه آنها به خطر بیفتد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل وعده داد؛ دارندگان سهام عدالت در صورت برگزیدن روش‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانند سود قابل قبولی را دریافت کنند که در این باب عمده سهامداران ما دهک‌های پائین جامعه و اقشار آسیب‌پذیر تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران هستند که ضرورت دارد در افزایش سرمایه آنها به عنوان پشتوانه مالی اقدامات قانونی انجام شود.

کد خبر: ۱۷٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha