۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
شمش روی بیشترین سهم ارزشی در صادرات استان زنجان را دارد
مدیرگمرک استان زنجان:

شمش روی بیشترین سهم ارزشی در صادرات استان زنجان را دارد

زنجان- گنج خانلو، مدیر گمرک استان زنجان گفت: شمش روی با ۷۷ درصد بیشترین سهم ارزشی در صادرات پنج ماهه نخست امسال را داشته و طی این بازه زمانی محصولات استان به بیش از ۳۰ کشور صادر شده است.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه رقم واردات استان زنجان از ابتدای امسال تا ۲۰ شهریور ماه نیز ۲۲۹ تن به ارزش ۲۶۵ میلیون و ۹۵۵ هزار دلار بوده است، گفت: در ۶ ماهه سال گذشته نیز ۳۰۵ تن کالا به ارزش ۲۲۰ میلیون و ۲۸۲ هزار دلار وارد استان شد که رقم وزنی آن ۲۵ درصد کاهش و ارزش دلاری آن ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه وزن خالص ورود موقت کالاها به استان در این مدت ۱۲۹ تن و و ارزش آن ۴۱ میلیون و ۷۷۳ هزار دلار بوده است، ابراز داشت: این میزان نسبت به ۶ ماهه سال ۱۴۰۰، ۳۹ درصد در وزن و ۲۷ درصد در ارزش کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در پنج ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۸۵۵ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال در آمد گمرکی استان بوده که این درآمدها با افزایش ۴۱۱ درصدی امسال به ۴ هزار و ۳۷۱ میلیارد و ۹۳۲ میلیون ریال رسیده است.

گنج‌خانلو با بیان اینکه شمش روی با ۷۷ درصد بیشترین سهم ارزشی در صادرات پنج ماهه نخست امسال را داشته است، ابراز کرد: ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل- میلگرد- نبشی- شمش فولادی، کاغذ فلوتینگ و تست لاینر- مقوا، مفتول مسی، شمش سرب، لبنیات، فیلم پلی‌پروپیلن، رب گوجه، رب انار، آبغوره و منسوج نبافته اسپانلس در جایگاه‌های بعدی سبد صادراتی استان هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه امسال محصولات استان زنجان به بیش از ۳۰ کشور صادر شده است، یادآور شد: ترکیه با سهم ارزشی ۶۵ درصد، عراق با ۱۱ درصد، امارات متحده عربی با ۷ درصد و پاکستان با ۳ درصد عمده مقاصد صادراتی به‌شمار می‌روند.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha