۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
لینکلن کورسیر ۲۰۲۳ با فناوری جدید ایمنی معرفی شد
توسعه سیستم های کمکی راننده برای افزایش ایمنی

لینکلن کورسیر ۲۰۲۳ با فناوری جدید ایمنی معرفی شد

شرکت خودروسازی لینکلن از فناوری جدید سیستم کمک راننده پیشرفته اکتیو گلاید برای تغییر مسیر به صورت خودکار، در محصول جدید خود یعنی کورسیر۲۰۲۳ رونمایی کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت خودروسازی لینکلن از فناوری جدید خود یعنی سیستم کمک راننده پیشرفته اکتیو گلاید برای تغییر مسیر به صورت خودکار، رونمایی کرده است. کورسیر را می توان به عنوان پر فروش ترین محصول لینکلن معرفی کرد، این خودرو اس یو وی با مدل ۲۰۲۳ دست خوش تغییراتی قرار گرفته که می تواند در بازار فروش قابل توجهی داشته باشد.

لینکلن کورسیر ۲۰۲۳ با فناوری جدید ایمنی معرفی شد

کورسیر چه تغییراتی داشته؟

شاید بتوان گفت مهم ترین تغییرات کورسیر مربوط به کابین این خودرو و سیستم های ایمنی آن می شود. این خودرو مدل ۲۰۲۳ در کابین مجهز به یک صفحه نمایش ۱۳.۲ اینچی به جای یک نمایشگر ۸ اینچی کوچک شده است.

این نمایشگر از نرم افزار ساینس چهار پشتیبانی می کند. لینکلن در میان تمام خودروسازان به خودروساز لوکس مشهور است که تمام این تغییرات نیز در راستای این موضوع انجام شده است. لینکلن برای افزایش زیبایی کابین خودرو از نورپردازی منطبق با شرایط دینامیکی خودرو استفاده کرده است. گفتنی است که کابین این خودرو با دو تریم رنگ زرشکی و کرمی به مشتریان در بازار عرضه می شود.

سیستم ایمنی جدید

زمانی که مشتری اقدام به خرید نسخه فول آپشن این خودرو می کند، کورسیر ۲۰۲۳ را با سیستم کمک راننده اکتیو گلاید می تواند دریافت کند. سیستم اکتیو گلاید می تواند کورسیر را تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت فقط در یک لاین حرکتی نگه دارد. پس از آن، اگر راننده تمایل به تغییر مسیر داشته باشد، کافی است با روشن کردن چراغ راهنما اجازه دهد تا خودرو با سنجش شرایط دینامیکی اطراف، اقدام به تغییر مسیر کند. این تغییر به صورت خودکار انجام می شود و می تواند این قابلیت را برای رانندگان فراهم کند که از تصادفات پیشگیری و ایمنی حرکت را افزایش دهد.

کورسیر در نسخه فول آپشن به سیستم کمک راننده اکتیو گلاید مجهز و تغییر مسیر را به صورت اتوماتیک انجام می دهد

اما برای تغییر مسیر اتوماتیک، کورسیر نیازمند پایش پیرامون خودرو است. ابتدا سیستم نقطه کور خودرو فعال شده، فاصله وسایل حمل و نقلی و نقاط حساس اطراف کورسیر را شناسایی و سپس به سیستم اکتیوگلاید اطلاع می دهد. اکتیو گلاید نیز با سنجش پیرامون خودرو، دستوری برای فرمان برقی خودرو ارسال می کند و براساس سرعت مجاز حرکتی در مسیر، تغییر مسیر انجام می شود.

لینکلن کورسیر ۲۰۲۳ با فناوری جدید ایمنی معرفی شد

البته تغییر لاین به صورت اتوماتیک در شرایط بد جوی انجام نخواهد شد، زیرا سنسورهای راداری و لیزری تعبیه شده در سیستم های کمکی راننده مانند فناوری پایش نقطه کور، در شرایط نامناسب جوی عملکرد درستی نخواهند داشت.

با توجه به حساسیت شرکت خودروسازی فورد به ایمنی محصولات در تولید تعبیه فناوری ها بسیار مهم است و محدودیتی برای استفاده از تغییر مسیر در سیستم اکتیوگلاید تدوین شده که نشان می دهد، هنوز خودروها نمی توانند به صورت کاملا آزادانه در سرعت های بالا اختیار مسیر حرکتی را داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه با افزایش سرعت خودرو از ۱۳۰ کیلومتر در ساعت، فرمان برقی سفت تر می شود، نیاز است که راننده در سرعت های بیشتر از عدد مذکور خود اقدام به تغییر مسیر کند.

شرکت خودروسازی فورد در سال های اخیر در راستای رقابت با خودروسازان آمریکایی، آسیایی و اروپایی سیستم های کمک راننده ای را اختراع و استفاده کرده که بتواند مشتریان را از موضوع ایمنی خاطر جمع کند و کسب سود قابل توجهی از بازار نیز داشته باشد.

لینکلن کورسیر ۲۰۲۳ با فناوری جدید ایمنی معرفی شد

هوای کابین سالم تر از همیشه

یکی دیگر از سیستم های جدید نصب شده در کورسیر۲۰۲۳ تعبیه سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سالم سازی هوای کابین خودرو است. از زمان شیوع ویروس کرونا خودروسازان در سراسر دنیا تلاش کردند سیستم های در راستای افزایش هوای کابین خودرو برای سرنشینان فراهم و کیفیت آن را افزایش دهند.

کورسیر۲۰۲۳ دارای فناوری مبتنی به لیزر است که هوای بیرون خودرو را دریافت و براساس حسگر های لیزری آن را سالم سازی و با هوای داخل کابین مخلوط و توسط فن های دمنده به کابین منتقل می کند

کورسیر۲۰۲۳ دارای فناوری مبتنی به لیزر است که هوای بیرون خودرو را دریافت و براساس حسگر های لیزری آن را سالم سازی و با هوای داخل کابین مخلوط و توسط فن های دمنده به کابین منتقل می کند. این سیستم نه تنها سبب افزایش سطح اکسیژن در کابین و هوشیاری راننده می شود، بلکه همواره هوای سالم و با کیفیت را در اختیار سرنشین ها قرار می دهد. البته این فناوری می تواند در کاهش مصرف سوخت در زمان روشن بودن کولر خودرو نیز اثر گذار باشد.

کورسیر با چه تغییراتی در کجا عرضه می شود؟

به نظر می رسد شرکت خودروسازی لینکلن در نظر دارد که کورسیر۲۰۲۳ را ابتدا در بازار چین و با تغییر نام عرضه کند. سپس این خودرو در بازار آمریکا عرضه و در نهایت به بازارهای جهانی راه خواهد یافت. هرچند زمزمه هایی در خصوص عدم عرضه این خودرو به بازارهای اروپا شنیده می شود. با این حال تاکنون این خودروساز آمریکایی از قیمت این محصول برای عرضه به بازارهای جهانی اطلاعاتی در اختیار رسانه ها و علاقه مندان به صنعت خودرو نگذاشته است.

کورسیر۲۰۲۳ نیز مانند سایر خودروهای اس یو وی در دنیا از جلو پنجره بزرگ برخوردار است و بدنه این خودرو بر اساس سنت قدیمی لینکلن به خطوط کروم مجهز و رنگ بدنه آن نیز براق تر از همیشه خواهد بود

کورسیر۲۰۲۳ نیز مانند سایر خودروهای اس یو وی در دنیا از جلو پنجره بزرگ برخوردار است و بدنه این خودرو بر اساس سنت قدیمی لینکلن به خطوط کروم مجهز و رنگ بدنه آن نیز براق تر از همیشه خواهد بود. کورسیر از کیفیت رنگ قابل توجهی برای بهبود آیرو دینامیک بهره می برد که تا کنون فورد از این کیفیت در هیچ یک از خودروهای خود استفاده نکرده است. به احتمال زیاد این خودرو با دو رنگ ویژه آبی و قرمز کریستالی راهی بازارهای جهانی شود.

لینکلن کورسیر ۲۰۲۳ با فناوری جدید ایمنی معرفی شد

قوای فنی کورسیر چیست؟

با توجه به وضع قوانین سختگیرانه آلایندگی در سراسر دنیا، خودروسازان بزرگ برای محصولات جدید خود از پیشرانه های جدیدتر و کم آلاینده تر استفاده می کنند. لینکلن نیز برای رعایت قوانین زیست محیطی و جلب نظر مشتریان در کورسیر۲۰۲۳ از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر مجهز به توربو شارژر با قدرت ۲۵۰ اسب بخار بهره می برد.

کورسیر۲۰۲۳ از یک پیشرانه دو لیتری چهارسیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت ۲۵۰ اسب بخار بهره می برد

البته لینکلن در نظر دارد تا یک پیشرانه ۲.۵ لیتری مجهز به فناوری پلاگین هیبرید با قدرت ۲۶۶ اسب بخار نیز برای مدل هیبریدی محصول جدید خود، تعبیه کند. این نکته حائز اهمیت است که کورسیر به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. بنابراین شاید بتوان گفت که کورسیر۲۰۲۳ سنت شکنی لینکلن برای دست یابی به محصولات الکتریکی است.

کد خبر: ۱۷۵٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha