۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
باید برای مدیریت دولت بر دوخودرسازی فکری کنیم| دست بسته بخش خصوصی!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

باید برای مدیریت دولت بر دوخودرسازی فکری کنیم| دست بسته بخش خصوصی!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آنچیزی که باعث گلایه مندی به مجموعه دولت شده، اعمال صد درصدی مدیریت در دو خودروساز اصلی است.

حجت الله فیروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به موضوع واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا بیان کرد: به دلیل اینکه سهام، سهامی دولتی است باید مورد کارشناسی رسمی دادگستری قرار گیرد و ارزیابی قیمت شود تا بتوانند این سهام را به مزایده بگذارند.

وی تاکید کرد: مراحل کارشناسی واگذاری سهام دولت در دست بررسی است و هنوز نمی دانیم تمام شده است و یا خیر. با این حال پس از اتمام ارزیابی و تعیین قیمت کارشناسی دولت می تواند سهام خود را به مزاید بگذارد و از طریق مزایده سهام خود را عرضه کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه البته باید به این نکته هم اشاره کرد که سهام دولت در دو خودرو ساز اصلی زیاد نیست، بیان کرد: سهام دولت در این دو خودروساز زیر ده درصد است.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر بنده آنچیزی که باعث گلایه مندی به مجموعه دولت شده، اعمال صد درصدی مدیریت در این دو خودروسازی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بسیاری از کارشناسان این بخش تاکید دارند که چرا باید دولت مدیریت صدر درصدی در این دوخودروساز داشته باشد. به نظر بنده این میزان حداقلی سهام دولت در خودروسازی ها نباید باعث مدیریت صد درصدی در خودروسازی ها شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما باید در حوزه مدیریت دولت بر دو خودروساز فکری کنیم تا دست بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت های خود جهت توسعه این صنعت باز شود،یعنی سیاست دولتی حاکم نباشد، البته این بدین معنا نیست که دولت تمام سازوکار خودرا در آنجا حذف کند و هیچ حضوری نداشته باشد.

وی تاکید کرد: دولت باید اجازه دهد تا ظرفیت های بخش خصوصی در خودروسازی بیشتر فعال شود لذا ما باید به سمت سازوکاری برویم که این ظرفیت ها فعال شود.

کد خبر: ۱۷۴٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha