۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
احداث ترمینال ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه‌ای در حدود ۲.۵ میلیارد یورو در دستور کار
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) خبر داد

احداث ترمینال ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه‌ای در حدود ۲.۵ میلیارد یورو در دستور کار

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اعلام اعزام ۶۰ هزار نفر زائر با ۴۸۵ پرواز به عتبات از احداث ترمینال ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه‌ای در حدود ۲.۵ میلیارد یورو در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار، توسعه‌ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تسهیل ارتباط ایرانیان خارج و داخل کشور موضوعی بود که با حضور سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در برنامه این هفته مشاور شبکه جام جم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی با اعلام گزارشی از اعزام زائران ایرانی عتبات از طریق ترمینال سلام گفت: پیرو برنامه اعلام‌شده از سوی ستاد عملیات اربعین، از تاریخ ۱۲ شهریور تا کنون ۶۰ هزار نفر از مسافران پذیرش شده با ۴۸۵ پرواز، از طریق ترمینال مجهز سلام اعزام شده‌اند و طبق برنامه تا ۳۰ شهریور این آمار به ۲۰۰هزار نفر خواهد رسید.

چلندری «ترمینال سلام» را اولین ترمینال هوشمند ایران نامید؛ ترمینالی که امکانات چشمگیر آن با ترمینال‌های بین‌المللی کشورهای دیگر برابری و رقابت می‌کند.

وی همچنین گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بر اساس قوانین مصوب زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است و تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت می‌کند. این مجموعه در جایگاه بزرگترین فرودگاه کشور برای پروازهای خارجی، ۱۴ هزار هکتار وسعت دارد و در حال حاضر از طریق ۱۲ شرکت داخلی و ۲۸ شرکت خارجی سالانه به بیش از ۱۲ میلیون مسافر خدمات پروازی ارائه می‌کند.

به گفته چلندری ظرفیت پذیرش ترمینال شماره یک سالانه ۸ میلیون نفر است و ترمینال سلام در شرایط کنونی آمادگی پذیرش ۴ میلیون مسافر را دارد.

وی ادامه داد: برنامه آینده این شهر، تبدیل‌شدن به هاب اول لجستیک و هاب دوم مسافر در منطقه است و در همین راستا مطالعات فاز صفر برای احداث فاز دوم فرودگاه آغاز شده‌است.

چلندری بیان کرد :احداث ترمینال ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه‌ای در حدود دو و نیم میلیارد یورو در دستور کار قرار دارد و تعدادی از شرکت‌های داخلی و خارجی برای مشارکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند. امیدواریم حد اکثر تا ۴ ماه آینده مذاکره با شرکت‌ها به سرانجام برسد و عملیات اجرایی برنامه ۳۰ ساله این شهر آغاز شود. چشم انداز برنامه، پذیرش ۲۵ میلیون مسافر در فاز اول و ۱۰۰ میلیون نفر در فاز دوم است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در پایان، مزایای این شهر را به‌عنوان منطقه آزاد تجاری برشمرد و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد؛ با ثبت شرکت و تأمین سرمایه از امتیازهایی چون «ظرفیت نامحدود»، «معافیت ۲۰ ساله مالیاتی»، «امکان ورود اتباع خارجی بدون دریافت ویزا»، «آزادی کامل ورود و خروج سرمایه» که برای مناطق آزاد در نظر گرفته‌شده؛ استفاده کنند و با بهره‌برداری از امکانات ویژه‌ای چون «دسترسی به پایتخت»، «پتانسیل هوایی به ۶۱ شهر و ۳۱ کشور» و «حمل و نقل ریلی و جاده ای خوب» در شکل دادن به «هاب لجستیک» منطقه سهیم شوند.

کد خبر: ۱۷۴٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha