۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
جنگ اقتصادی علیه روسیه شکست خورد
رئیس‌جمهور روسیه:

جنگ اقتصادی علیه روسیه شکست خورد

رئیس جمهور روسیه گفت: جنگ اقتصادی علیه روسیه شکست خورد و ما به صورت مناسب به این فشارها پاسخ خواهیم داد.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه گذشته(دوشنبه) در نشستی اقتصادی گفت: روسیه با فشارهای خارجی و تجاوز علیه دو بخش اقتصادی و تکنولوژی خود مواجه است اما بر آن غلبه می کند و تا کنون نیز از افت شدید اقتصادی جلوگیری کرده است و جنگ اقتصادی علیه روسیه شکست خورد و ما به صورت مناسب به این فشارها پاسخ خواهیم داد.

پوتین افزود، روسیه علاوه بر دادن پاسخ به اقدامات «غیردوستانه» باید به حل مشکلات بر سر راه توسعه نیز توجه داشته باشد.

وی متذکر شد، بسیاری از چالش‌های خارجی پیش آمده برای اقتصاد روسیه از جمله تحریم‌ها ناشی از سیاست‌های کلان اقتصادی مسئولانه در طول سال‌های گذشته بوده و باید در برابر آن‌ها ابتکار عمل داشت.

رئیس جمهور روسیه در نشست اقتصادی در مسکو گفت: «اکنون روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای عضو گروه بیست وضعیت اقتصادی بهتری دارد».

پوتین گفت: «جنگ اقتصادی علیه ما شکست خورده است و انتظار می‌رود که تورم روسیه تا پایان سال جاری به دوازده درصد کاهش یابد».

رئیس جمهور روسیه با تأکید بر ضرورت فاصله گرفتن از معامله‌های دلاری افزود: «اقتصاد ما با یک روند نزولی و افت مواجه شده بود، اما دولت تواسته ثبات را به بازارها برگرداند».

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان شروع جنگ اوکراین چند دور تحریم‌های «بی‌سابقه» را علیه روسیه اعمال کرده و دولت کی‌یف حمایت‌های هنگفت مالی و تسلیحاتی به عمل آورده‌اند.

با این حال چین و هند اعلام کرده‌اند علی‌رغم تهدیدهای تحریمی آمریکایی‌ها به خرید نفت از روسیه ادامه خواهند داد. امروز (دوشنبه) اندونزی نیز اعلام کرد خرید نفت از مسکو را در نظر دارد.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا اندونزی از روسیه خرید نفت خواهد داشت گفت: «ما همواره تمام گزینه‌ها را پایش می‌کنیم. اگر کشوری باشد و قیمت بهتری داشته باشد، بله».

کد خبر: ۱۷۴٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha