۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
تداوم خدمت رسانی شهرداری همدان به زوار اربعین در مسیرهای رفت و برگشت
شهردار همدان اعلام کرد:

تداوم خدمت رسانی شهرداری همدان به زوار اربعین در مسیرهای رفت و برگشت

همدان - شهردار همدان از تداوم خدمت رسانی به زوار اربعین در مسیرهای رفت و برگشت خبر داد و گفت: ۱۰۰ پاکبان به صورت داوطلبانه و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین حمل زباله نظافت بخشی از شهر کربلا را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید مسعود حسینی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق جلسات و هماهنگی هایی که با ستاد اربعین استان و شهرستان صورت گرفت بر هماهنگی و انسجام در خدمت رسانی به زوار اربعین تاکید شد.

حسینی با اشاره به جلسات برگزار شده با روسای ستاد اربعین شهرداری‌های کلانشهرها در تهران برای خدمات رسانی به زوار گفت: مدیریت ستاد اربعین شهرداری همدان بر عهده مدیریت خدمات شهری گذاشته شده و طی جلسات برگزار شده کمیته های مختلف اربعین مشخص شده است.

وی در ادامه افزود: در این راستا کمیته فنی بر آماده سازی مسیر رفت و آمد زوار اربعین، نظارت بر ورودی و خروجی های شهر، آرام سازی مسیر حرکت زوار، نصب تابلوهای هشدار و راهنما، بازگشایی و انسداد و لکه گیری مسیرها نظارت دارد.

شهردار همدان به خدمت رسانی حوزه حمل و نقل در اربعین اشاره کرد و افزود: ۱۵ دستگاه اتوبوس به همراه تیم مدیریت، تعمیرگاه سیار، راننده و کمک راننده جهت خدمات‌رسانی به زوار اربعین عازم مرز خسروی و قصرشیرین شدند که بر اساس گزارش‌ها خدمات به خوبی در مرزها به زوار ارایه می‌شود.

وی به وظایف کمیته فضاسازی اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته با سازمان فرهنگی و روابط عمومی در حوزه فضاسازی سطح شهر مشارکت دارد که طبق هماهنگی های انجام شده با ستاد اربعین شهرستان قرار شده طرح ها و محتوای واحدی به مناسبت اربعین طراحی و در اختیار مناطق چهارگانه قرار گیرد.

حسینی در خصوص اقدامات کمیته فضاسازی گفت: ۳۰ بیلبورد و ۱۰۰ بنر در نقاط مختلف و ورودی و خروجی شهر اکران شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه کمیته ایمنی وظیفه تامین امنیت موکب ها و حسینیه ها را بر عهده دارد، عنوان داشت: در این راستا هماهنگی‌های لازم با سازمان آتش نشانی صورت گرفته و یک خودروی سیار سازمان آتش نشانی در محل های تعریف شده حضور دارد.

حسینی به وظایف کمیته خدمات شهری در مسیرهای عبوری اشاره کرد و افزود: احداث موکب، پاکسازی اطراف موکب ها، ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله نصب باکس زباله، نظافت سرویس بهداشتی، آبرسانی به مواکب و زوار با کمک مردم و بسیج از وظایف این کمیته است.

وی با اشاره به خدمات رسانی در کشور عراق و شهر کربلا توسط شهرداری همدان افزود: ۱۰۰ نفر از پاکبانان خدمات شهری به صورت داوطلبانه و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین تخصصی حمل زباله نظافت بخشی از شهر کربلا را برعهده دارند.

سید مسعود حسینی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم جهت برگشت زوار تا ۳۰ شهریور اندیشیده شده افزود: کمیته مدیریت بحران محل هایی را برای خودروهای های حادثه دیده و اسکان اضطراری زوار تعریف کرده است.

کد خبر: ۱۷۴٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha