۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
کاهش واردات لوازم التحریر خارجی به کشور
سخنگوی گمرک خبر داد

کاهش واردات لوازم التحریر خارجی به کشور

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت:: حدوداً ۸ میلیون دلار از ابتدای سال واردات لوازم التحریر داشتیم که از این میزان حدود ۳ میلیون دلارش مداد تراش و تیغه بوده است.

به گزارش بازار، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک در خصوص واردات لوازم التحریر به برخی سوالات پاسخ دادند. با نزدیک شدن به آخرین روزهای فصل تابستان و شروع مدارس، دوباره شاهد هیاهوی دانش ‌آموزان برای خرید لوازم التحریرهای فانتزی و پر زرق و برق هستیم. بسیاری از این لوازم‌ از کشورهای خارجی وارد می‌شوند. بنابراین در این روزها بازار واردات لوازم التحریر بسیار داغ است.

از سال ماقبل کرونا لوازم التحریر رونق بیشتری داشت ولی متأسفانه یا خوشبختانه از زمانی که کرونا آمده استفاده از این وسایل خاطره انگیز برای دوران دانش آموزی یک مقداری کمتر شده است و یک بخشی از این موضوع هم برمی گردد به تصمیمی که در سال ۹۷ برای برخی از کالاهایی که شاید تولید داخل آن شروع شده بود گرفته شد بعنوان کالاهایی که در گروه ۴ قرار دارند مثل ماژیک و کوله و اینها کلاً واردات اش کم شد و تقریباً به صفر رسید و ما در پنج ماهه امسال نه کوله و نه ماژیک هیچکدام اینها را واردات نداشته ایم. برخی دیگر از کالاهای مرتبط با لوازم التحریر هم بعنوان مواد اولیه وارد کشور می شود مثل تیغه مدادتراش یا چوب مداد برای مدادرنگی و مداد مغزی مداد ترد اینها بعنوان مواد اولیه وارد کشور می شود و حدوداً ۸ میلیون دلار از ابتدای سال واردات لوازم التحریر داشتیم که از این میزان حدود ۳ میلیون دلارش مداد تراش و تیغه بوده است. چوب مداد هم حدود ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار واردات شده است که ۴۵۰ تن یا ۴۵۰ هزار کیلوگرم بوده است مداد اتود هم ۲۷ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم واردات داشته است که ۵۴۱ هزار و ۱۷۱ دلار مغزی مداد اتود هم ۲۶ هزار و ۸۹۱ کیلوگرم به ارزش ۶۶۹ هزار و ۲۱۴ دلار مداد شمعی را به صورت کامل واردات داشتیم به ارزش ۵۵ کیلوگرم به ارزش ۱۰۹ هزار و ۳۴۲ دلار.

کل واردات لوازم التحریر با ملزومات اش ۸ میلیون دلار بوده است. ما در سال ۹۷ حدود هزار و۳۰۰ تن بوده که الان کاهش پیدا کرده است یک بخش برمی گردد به تولیدات داخل تولید مدادشمعی و گچ و خودکار فراهم شده است و یک بخش هم برمی گردد به برخی از لوازم التحریر که جنبه تفریحی داشتند واردات شان کم شد یک بخشی هم برمی گردد به سال گذشته که اجازه ترخیص نداشتند.

کد خبر: ۱۷۴٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha