۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
اجرای طرح «نجما» در مازندران| هزینه نگهداری تلفن ثابت بالا است
مدیرعامل مخابرات مازندران:

اجرای طرح «نجما» در مازندران| هزینه نگهداری تلفن ثابت بالا است

ساری- نوروزی، مدیرعامل مخابرات مازندران با اشاره به اجرای طرح نجما شامل نهضت جهادی فیبر نوری در استان گفت: پروژه فیبر نوری در استان کامل می شود.

علی نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ضرورت و لزوم اصلاح تعرفه های تلفن با بیان اینکه تعرفه تلفن ثبات ۱۳ سال گذشته اصلاح نشد، افزود: عدم اصلاح آن سبب خسارت به مردم و کشور شده است.

وی به ضرورت های وجود مخابرات توانمند اشاره کرد و گفت: عدم اصلاح تعرفه سبب عقب ماندگی در بسترسازی شبکه های جدید و بازسازی و نوسازی شبکه ها و نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به بروز و قطعی تلفن و مخابرات دو هفته قبل در غرب مازندران گفت: با چهارسال تلاش بی وقفه نیروهای مخابرات این اختلال رفع شده است.

نوروزی با اشاره به اجرای پروژه یو اس پو برای توسعه فناوری و ارتباطات در روستاهای استان گفت: این طرح از پروژه های نادر است و ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوروزی در جاده ترانزیتی و کوهستانی هراز کشیده شده است.

مدیرعامل مخابرات مازندران همچنین با بیان این که مازندران استان دیجیتال تبدیل می شود، گفت: تنها راه نجات استان در حوزه اشتغال، دیجیتالی شدن است و مخابرات مجری اصلی اجرای این شعار و برنامه است.

وی با تاکید براین که پروژه فیبر نوری در استان به طور کامل اجرا می شود، آن را از پایه های اصلی اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: طرح نجما شامل نهضت جهادی فیبر نوری در استان اجرا می شود در قالب این طرح پنج میلیون پورت افزوده می شود.

نوروزی یادآور شد: در قالب این طرح ۲۰ هزار پورت در استان افزوده می شود اما زیرساخت برای ۹۸ هزار پورت در استان مهیا می شود که تحقق آن نیازمند عزم استانی و ملی است.

مدیرعامل مخابرات مازندران هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت را ۲۷ هزار تومان در ماه ذکر کرد و گفت: با منطقی شدن تعرفه، بخشی از مشکلات فراروی اجرای برنامه های توسعه و نگهداری تا چندسال رفع می شود.

کد خبر: ۱۷۴٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha