۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
۴۹ درصد صادرات سیستان و بلوچستان به پاکستان انجام شد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان:

۴۹ درصد صادرات سیستان و بلوچستان به پاکستان انجام شد

زاهدان - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۹ درصد کل صادرات سال گذشته گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان به پاکستان اختصاص داشت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه ارزش کالاهای صادر شده به پاکستان در این مدت را ۵۲۸ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۴۸ دلار ذکر کرد و اظهار داشت: مصالح ساختمانی، گاز، گوگرد، خرما، کاشی و سرامیک عمده کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان به این کشور بوده است.

وی گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای تبادل اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک بهره گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرصت‌های مشترک فراوانی بین این استان و پاکستان برای افزایش مراودات مرزی وجود دارد، افزود: به منظور افزایش تبادلات می‌توان با ایجاد خطوط منظم حمل و نقل دریایی مسافری و باری، ایجاد مجتمع‌های مشترک دفاتر تجاری بین بازرگانان، ایجاد شهرک‌های صنعتی سرمایه گذاری در دو منطقه آزاد تجاری چابهار و گوادر، سرمایه گذاری در بخش معادن دو کشور، سرمایه گذاری در زمینه ایجاد شرکت‌های حمل و نقل مشترک اعم از مسافربری و باربری و پذیرش بیماران کشور پاکستان به عنوان توریسم درمانی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین سرمایه گذاری در زمینه تبادل توریسم و گردشگر با توجه به قرابت‌های قومی، فرهنگی و تاریخی، جذب و پذیرش دانشجویان پاکستانی با توجه به امکانات بالقوه دانشگاهی سیستان و بلوچستان، برگزاری کمیته‌های مشترک و دائمی به صورت هر ۶ ماه یکبار بین مسؤولان گمرکی، پایانه‌های مرزی، گذرنامه و مرزبانی دو کشور در نقاط مرزی با هدف تبادل اطلاعات تجاری در صورت اعلام هر یک از طرفین و ایجاد تأسیسات متقابل توسط پاکستان در مقابل پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به عنوان نکات مهم در افزایش تبادلات مورد توجه قرار گیرد.

زنگنه تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، مرزی بودن، دسترسی به آب‌های آزاد و منابع غنی طبیعی با قابلیت‌های ویژه، منحصر به فرد و بکر فرصت گرانبهایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

کد خبر: ۱۷٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha