۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
دولت برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی همکاری نکرده است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی همکاری نکرده است

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ارائه درخواست اعضای کمیسیون از دولت در سال گذشته برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم همکاری دولت، این موضوع در دستور کار قرار نگرفت.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بروز و ظهور مسائل و مشکلات در حوزه مسکن و راهسازی بعد از ادغام این دو وزارتخانه و تشکیل وزارت راه و شهرسازی گفت و بیان کرد: امروز شاهد مشکلاتی در حوزه تامین و ساخت مسکن و مسائل عمرانی هستیم.

وی افزود: در ذیل مجموعه وزارتخانه راه و شهرسازی بیش از ۱۵ شرکت و سازمان و همچنین بنگاه‌های مختلف وجود دارد. در حقیقت برای وزارتخانه‌ای قصد داریم تصمیم گیری کنیم که به لحاظ شرح وظیفه بسیار گسترده است. از سوی دیگر بسیاری از این سازمان‌ها که ذیل وزارتخانه قرار دارند هیچ گونه سنخیتی با مباحث اساسی وزارت راه و شهرسازی به ویژه در حوزه مسکن ندارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر این موضوع که یکی از مشکلات اساسی کشور در حال حاضر مسئله مسکن است، اظهار کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم در این زمینه پاسخ منطقی و قانع کننده‌ای درباره این معضل از این وزارتخانه دریافت کنیم.

وی با اشاره به ارائه درخواست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از دولت در سال گذشته برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم همکاری دولت، این موضوع در دستور کار قرار نگرفت.

ایری در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو در تبیین دیگر دلایل خود درباره ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد: در حال حاضر راه‌های روستایی در سطح کشور با مشکلات زیادی روبرو است و توجهی به آنها نمی‌شود. در حقیقت علاوه بر کمبودها در حوزه مسکن، شاهد کمبود در بخش راه‌ها و جاده‌ها نیز به ویژه در حوزه روستایی هستیم. در این شرایط نیاز داریم یک وزارتخانه تشکیل دهیم که کار اصلی آن در حوزه راه و راهسازی و یک وزارت نیز تشکیل دهیم که کار اصلی آن تامین مسکن باشد.

کد خبر: ۱۷۴٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha