۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
تأمین ۳ هزار تن ریل برای راه آهن اردبیل| «مسکن نهضت ملی» با مسکن مهر قابل قیاس نیست
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تأمین ۳ هزار تن ریل برای راه آهن اردبیل| «مسکن نهضت ملی» با مسکن مهر قابل قیاس نیست

اردبیل - میرجعفریان، معاون عمرانی استاندار اردبیل از تأمین سه هزار تن ریل برای ادامه ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه خبر داد.

سید کمال‌الدین میرجعفریان در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، ‌ اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه راه آهن اردبیل – میانه در یک سال اخیر فعال شده و به ضلع توسعه و پیشرفت تبدیل شده، وضعیت مطلوبی را از لحاظ جذب اعتبار دارد و به اندازه کافی سیمان و میلگرد و کار عمرانی در این پروژه تأمین و یا در مرحله اجرا است.

وی از لاینینگ ۲ هزار متر تونل و پل‌های خاص در مسیر ریلی اردبیل – میانه خبر داد و تصریح کرد: مدیرعامل راه آهن کشورمان قول تأمین ریل را داده است که انتظار می‌رود سه هزار تن ریل تأمین شده و بخش عظیمی از ریل‌گذاری مسیر به انجام برسد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز از طریق فاینانس بانکی و ردیف‌های اعتبار ملی و بودجه اختصاص یافته از سفر رئیس جمهور امیدواریم بخش عظیمی از عملیات زیرسازی و روسازی راه آهن اردبیل – میانه تا پایان سال به سرانجام برسد.

میرجعفریان افزود: از طریق بانک رفاه ۲۰۰ میلیارد تومان و سفر رئیس جمهور ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و ۳۵۰ میلیارد تومان منابع نقد نیز در ماه‌های آینده به راه آهن تزریق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از مطالبات پیمانکاران نیز قرار است از طریق منابع فاینانس تأمین شده و بانک‌های عامل و قرارگاه خاتم‌الانبیا در این زمینه از محل تهاتر نفت اقدامات حمایتی و پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد.

میرجعفریان به روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با مسکن مهر نیست ولی به غیر از اردبیل در سایر شهرها زمین مورد نیاز برای احداث پروژه تأمین و در اختیار سازندگان قرار گرفته و در اردبیل نیز به سرعت این کار در مرحله نهایی شدن است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل کیفیت ساخت و ساز مسکن را در دولت سیزدهم مطلوب، مناسب و منطبق بر استانداردها اعلام کرد و گفت: در همه ابعاد ساخت کیفی مسکن را در قالب طرح نهضت ملی مسکن شاهد هستیم و قطعا در نماسازی و فضاسازی‌های ایجاد شده در قالب این طرح دقت بیشتر و اعمال نظر کارشناسی در حوزه فنی و عمرانی نیز مد نظر خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۴٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha