۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های معدنی نمین
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های معدنی نمین

اردبیل- بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال 40 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های معدنی نمین اختصاص یافته است.

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بخش معدن از ظرفیت مغفول مانده در استان اردبیل است که در شهرستان نمین یکی از ابعاد توسعه‌ای توجه جدی به بخش معدن است و در این زمینه باید استخراج و اکتشاف معادن با ارزش مورد توجه قرار گیرد.

وی ارزش افزوده بخش معدن و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان را در این حوزه یک ظرفیت بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: ۴۰ میلیارد تومان امسال برای زیرساخت‌های معدنی نمین اختصاص یافته که امیدواریم با جذب این منابع در بخش معدن فعالیت‌های مناسب همراه با ایجاد فرصت‌های اشتغال و ارزش افزوده اقتصادی را برای ساکنان منطقه شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار تدارک زیرساخت‌های مؤثر در این بخش به ویژه راه دسترسی مناسب، قرار است زون‌بندی معدنی نیز در این منطقه انجام شود تا با استفاده از ظرفیت معادن ارزشمند فلزی بتوان صنایع تبدیلی و تکمیلی را در این بخش توسعه و گسترش داد.

بدری افزود: در مناطق مختلف استان ظرفیت‌های خوب معدنی وجود دارد که با همکاری شرکت‌های ایمیدرو قرار است مطالعات زون‌های معدنی در شمال، مرکز و جنوب این استان به سرانجام رسیده و در قالب زنجیره توسعه اقتصادی و بخش درآمدزایی در این زمینه اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بخش عظیمی از شهرستان نمین و بخش عنبران مطالعات نشان از ذخایر خوب معدنی دارد که در گام نخست با تأمین زیرساخت‌ها امیدواریم اکتشاف و استخراج ذخایر معدنی انجام شده و شهرستان نمین به قطب توانمند صنایع معدنی تبدیل شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری از استان‌های کشور در این زمینه پیشرو بودند و ما باید گام‌های نخستین را در این حوزه با قوت و قدرت برداشته و به توانمندی بیشتر در این زمینه دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۱۷۴٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha