۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
تصمیم بانک مرکزی اروپا برای افزایش ۲ درصدی سود سپرده بانکی
منابع مطلع خبر دادند؛

تصمیم بانک مرکزی اروپا برای افزایش ۲ درصدی سود سپرده بانکی

منابع نزدیک به سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا از تصمیم این بانک برای افزایش ۲ درصدی نرخ بهره بانکی به منظور مهار تورم گسترده در منطقه یورو خبر دادند.

به گزارش بازار، منابع نزدیک به سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا از تصمیم این بانک برای افزایش ۲ درصدی نرخ بهره بانکی به منظور مهار تورم گسترده در منطقه یورو خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش نرخ تورم در منطقه یورو به ۹.۱ درصد در ماه آگوست، بانک مرکزی اروپا تصمیم دارد علیرغم خطرات ناشی از ایجاد رکود، نرخ بهره بانکی را ۲ درصد افزایش دهد.

این بانک همچنین از دولت های حوزه یورو خواسته تا قیمت منابع انرژی را از طریق پرداخت یارانه به این بخش کاهش دهند تا قدم مثبت دیگری در راستای مقابله با تورم برداشته شود.

لازم به ذکر است بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه هفته گذشته برای نخستین بار، نرخ بهره بانکی را ۰.۷۵ درصد افزایش داده و کریستین لاگارد، رئیس این بانک همزمان از برنامه اروپا برای افزایش ۲ الی ۳ مرحله دیگر افزایش نرخ سود بانکی طی ماه های آتی خبر داد.

لاگارد همچنین تاکید کرد که هدف بانک مرکزی اروپا از این اقدام، بازگرداندن نرخ تورم در منطقه یورو به ۲ درصد است. این در حالیست که شواهد موجود حاکی از امکان عقب نشینی فدرال رزرو آمریکا از سیاست های سفت و سخت خود در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی است.

به گفته برخی کارشناسان اقتصادی، میزان تورم علیرغم افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو طی ماه های گذشته، کمتر از رقم پیش بینی شده کاهش یافته و از سوی دیگر، شواهدی از بروز رکود اقتصادی در ایالات متحده در حال شکل گیری است.

کد خبر: ۱۷۴٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha