۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
سرمایه گذاری آمریکا در بخش کشاورزی هوشمند| حمایت از انتقال انرژی پاک
بازار گزارش می دهد؛

سرمایه گذاری آمریکا در بخش کشاورزی هوشمند| حمایت از انتقال انرژی پاک

قانون کاهش تورم نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار در زمینه کشاورزی برای تقویت کشاورزی هوشمند، حمایت از انتقال انرژی پاک در جوامع روستایی و تقویت مدیریت جنگلداری هوشمند در نظر گرفته است.

بازار؛ گروه بین الملل: ۱۶ اوت، رئیس‌جمهور جو بایدن با امضای قانون کاهش تورم ۲۰۲۲ (IRA) زمینه را برای تسریع روند انتقال انرژی پاک و ایجاد مشاغل سبز فراهم کرد. قانون کاهش تورم این پتانسیل را دارد که تا سال ۲۰۳۰ انتشار کربن را تا ۴۰ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۰۵ کاهش دهد و ایالات متحده را در مسیر دستیابی به اهداف خود و بازیابی رهبری خود در مبارزه با بحران آب و هوا قرار دهد.

قابل ذکر است، قانون کاهش تورم نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار در زمینه کشاورزی برای تقویت کشاورزی هوشمند، حمایت از انتقال انرژی پاک در جوامع روستایی و تقویت مدیریت جنگلداری هوشمند در نظر گرفته است.

از این ۴۰ میلیارد دلار، ۲۰ میلیارد دلار توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده برای بهبود برنامه های حفاظت از کشاورزی مدیریت می شود. این مهم شامل مشوق‌ها و کمک‌های فنی برای کشاورزان برای انطباق شیوه‌های کشاورزی پایدار برای کاهش انتشار متان، افزایش جذب کربن و بهینه‌سازی استفاده از نهاده‌های مزرعه است.

۱۴ میلیارد دلار صرف کاهش هزینه انرژی پاک و افزایش مشاغل انرژی پاک برای حمایت از انتقال انرژی پاک در جوامع روستایی خواهد شد. همچنین شامل بزرگترین سرمایه گذاری در سوخت های زیستی است که وابستگی ایالات متحده به واردات نفت بین المللی را کاهش می دهد.

در نهایت، ۵ میلیارد دلار برای محافظت از جوامع در برابر آتش سوزی، حمایت از جنگلداری هوشمند، کاهش کربن، ایجاد انعطاف پذیری در آب و هوای شهری و اولویت دادن به مالکان زمین که از لحاظ تاریخی ضعیف هستند، اختصاص خواهد یافت.

بخش کشاورزی هم به انتشار گازهای گلخانه ای جهانی (GHG) کمک می کند و هم نقش کلیدی در جداسازی کربن برای کاهش گرمایش آب و هوا دارد. تنها در سال ۲۰۲۰، بخش کشاورزی ایالات متحده ۱۱.۲ درصد (۶۶۹.۵ میلیون تن معادل CO۲) از کل انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

از طریق افزایش ذخیره‌سازی کربن در خاک و شیوه‌های کشاورزی هوشمند متناسب با آب و هوا، بخش کشاورزی این پتانسیل را دارد که سالانه ۲۵۰ میلیون تن دی‌اکسید کربن را در ایالات متحده جذب کند.

این بخش اغلب بدترین تأثیرات تغییرات اقلیمی را تجربه می کند، به دلیل رویدادهای شدید آب و هوایی (از جمله گرما و خشکسالی)، بارندگی های نامنظم، تغییرات دمای فصلی و الگوهای غیرقابل پیش بینی آفات که بر بهره وری کشاورزی تأثیر می گذارد و در نتیجه عملکرد کمتر و قیمت مواد غذایی بالاتر می رود.

تنها در سال جاری، زنجیره‌های تامین به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، حمله روسیه به اوکراین و رویدادهای آب و هوایی شدید و افزایش قیمت مواد غذایی برای مصرف‌کنندگان، با وقفه‌های قابل توجهی مواجه شده‌اند و حتی قبل از شروع همه‌گیری، وضعیت امنیت غذایی و تغذیه در جهان (SOFI) برای سومین سال متوالی در سال ۲۰۱۹ افزایش گرسنگی در جهان را ثبت کرد.

با افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش بهره‌وری محصول، نیاز فوری به واکنش همزمان به بحران جهانی غذای امروز و در عین حال تضمین یک سیستم غذایی انعطاف‌پذیرتر برای آینده وجود دارد.

در پاسخ به بحران جهانی غذا، رهبران در سراسر جهان متعهد به افزایش سرمایه گذاری های کشاورزی برای رفع ناامنی غذایی هستند.در این راستا امارات متحده عربی و ایالات متحده راه اندازی یک ابتکار مشترک به نام AIM for Climate را برای افزایش چشمگیر سرمایه گذاری و حمایت از کشاورزی هوشمند آب و هوا و نوآوری سیستم های غذایی در طول پنج سال اعلام کردند.

در ماه مه، چندین مؤسسه مالی بین‌المللی (IFI) برنامه ای را برای مقابله با ناامنی غذایی منتشر کردند تا پاسخی فوری و مؤثر به کمبود مواد غذایی و جهش قیمت‌های ناشی از جنگ در اوکراین ارائه کنند. اخیراً، رهبران گروه ۷ متعهد شدند ۴.۵ میلیارد دلار برای تضمین امنیت غذایی در سراسر جهان از طریق کمک های مستقیم بشردوستانه و سرمایه گذاری در زنجیره های تامین در کوتاه مدت و میان مدت اختصاص دهند.

علیرغم سیگنال های مثبت، فعالیت بخش تحقیق و توسعه کشاورزی (R&D) در ایالات متحده از زمان اوج خود در سال ۲۰۰۵ تا یک سوم کاهش یافته است. مقررات کشاورزی در قانون کاهش تورم، بودجه برای برنامه های موجود را افزایش می دهد، اما نوع نوآوری مورد نیاز برای تضمین یک سیستم غذایی پایدارتر و نوآورانه تر برای نسل های آینده را تحریک نمی کند.

قانون دیگری که بایدن در اوایل ماه جاری امضا کرد، هدفش افزایش سرمایه‌گذاری ایالات متحده در فناوری کشاورزی است با این حال میزان سرمایه‌گذاری به سمت فناوری کشاورزی هنوز مشخص نشده است تا زمانی که کنگره بودجه را تخصیص دهد.

سیستم غذایی امروزی از سرمایه‌گذاری‌های عمومی گذشته در تحقیق و توسعه کشاورزی سود زیادی برده است، به‌طور متوسط به ازای هر ۱ دلار سرمایه‌گذاری بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۲۰۰۷، ۱۷ دلار سود داشته است.

تجزیه و تحلیل اخیر توسط موسسه بریکثرو نشان داد که اگر ایالات متحده هزینه های تحقیق و توسعه کشاورزی را به میزان ۴۰ میلیارد دلار در طول ده سال افزایش دهد، می تواند از انتشار ۱۵۴ میلیون تن CO۲ در سال تا سال ۲۰۵۰ جلوگیری کند. که این مهم می تواند انتشار گازهای گلخانه ای از بخش کشاورزی ایالات متحده را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

کشاورزی که نماینده یک پنجم فعالیت اقتصادی ایالات متحده است، نقش مهمی در تسریع رشد اقتصادی داخلی دارد. سال گذشته، این بخش نزدیک به ۱۴۵ میلیارد دلار کالا صادر کرد، بیش از یک میلیون آمریکایی را استخدام کرد و فعالیت های تجاری را تحریک کرد.

اثرات سرریز سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه همچنین انتقال فن‌آوری کشاورزی هوشمند را به جوامع کشاورزی در سراسر جهان تسهیل می‌کند که منجر به حفاظت از زمین، سطوح بالاتر جذب کربن و افزایش یا تثبیت تولید محصول می‌شود.

در حالی که ایالات متحده در سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه کشاورزی راکد مانده است، رقبا از جمله چین، برزیل و هند به طور پیوسته سرمایه گذاری های خود را افزایش داده اند. بدون افزایش در تحقیق و توسعه، کشاورزی ایالات متحده ممکن است مزیت رقابتی خود را در بازار جهانی از دست بدهد زیرا تغییرات آب و هوایی باعث می شود تولید مواد غذایی غیرقابل پیش بینی تر شود.

با نزدیک شدن به تصویب مجدد لایحه مزرعه در سال آینده، دولت بایدن این فرصت را دارد که به طور قابل توجهی سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه کشاورزی را افزایش دهد تا از کشاورزی هوشمند متناسب با آب و هوا حمایت کند، به طوری که کشاورزی ایالات متحده بتواند خود را با تغییرات اقلیمی سازگار کند و در بازار جهانی رقابتی باقی بماند.

از ۴۲۸ میلیارد دلاری که در لایحه کشاورزی ۲۰۱۹-۲۰۲۳ گنجانده شده است، کمتر از ۱ درصد از کل به تحقیقات کشاورزی اختصاص یافته است. انتظار می رود تقاضای غذا تا سال ۲۰۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش یابد و فشار بیشتری را بر سیستم جهانی غذا برای افزایش بهره وری وارد کند و در عین حال با شرایط در حال تغییر سازگار شود.

با احیای رهبری ایالات متحده در مبارزه با بحران آب و هوا توسط قانون کاهش تورم، اولویت دادن به تحول در سیستم های غذایی برای تضمین یک سیستم غذایی جهانی انعطاف پذیرتر و سازگارتر در کوتاه مدت و بلند مدت ضروری خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۴٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha