۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
ایلام جزو ۴ استان برتر کشور در کاهش آمار بیکاری است
استاندار ایلام:

ایلام جزو ۴ استان برتر کشور در کاهش آمار بیکاری است

ایلام - استاندار ایلام گفت: برابر آمارهای رسمی، ایلام جزو چهار استان برتر کشور در کاهش آمار بیکاری است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از کاهش نرخ بیکاری در ایلام طی پاییز سال ۹۸ خبر داد و گفت: در آخرین گزارش مرکز آمار ایران استان ایلام با نرخ بیکاری ۸.۱ پس از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان در رتبه چهار کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفت.

وی ادامه داد: درحالیکه در پاییز ۹۷ نرخ بیکاری ایلام ۱۰.۸ درصد بود طی سه ماه گذشته این میزان به ۸.۱ رسیده که به میزان ۲.۷  درصد کاهش یافت، تا استانی که در قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد در رتبه های اول کشور قرار داشت امروز در رتبه ۲۸ بیکاری کشور قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه رشد سرمایه گذاری در استان را یکی از عوامل کاهش نرخ بیکاری اعلام کرد و گفت: ایلام در اویل سال جاری با رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری جزو هفت استان برتر کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز سرمایه گذاری های عظیمی در ایلام شکل گرفته است که از آن جمله می توان به سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری یک شرکت خارجی در میادین آبان و پایدار و سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت ظرف یکسال گذشته اشاره کرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه افق پیش روی ایلام را روشن عنوان کرد و گفت: سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور را درپیش داریم و بر اساس برآوردهای بعمل آمده دستاوردهای این سفر نسبت به دیگر سفرهای استانی در کشور و استان از بعد تزریق اعتبارات نتایج قابل توجه ای برای استان در پی خواهد داشت.

گفتنی است بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان ایلام ظرف یکی دو سال گذشته سیر نزولی داشته و تک رقمی شده و در روند کاهش بیکاری وضعیت خوب و مثبتی به خود گرفته است، به طوری که در بهار ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۱.۹، در تابستان ۹۷ به ۱۱.۸ در پائیز ۹۷ به ۱۰.۶ در زمستان ۹۷ به ۱۰.۳ در بهار ۹۸ به ۹.۴ در تابستان ۹۸ به ۸.۷ دهم و در نهایت در پائیز امسال به ۸.۱ دهم درصد رسیده است.

کد خبر: ۱٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha