۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
سهم ۱۱ درصدی استان جیانگسو از درآمد کل بخش اقتصاد دیجیتال چین
مقامات دولت چین اعلام کردند؛

سهم ۱۱ درصدی استان جیانگسو از درآمد کل بخش اقتصاد دیجیتال چین

رگولاتور ارتباطات و فناوری اطلاعات استان جیانگسو واقع در شرق چین با انتشار گزارشی اعلام کرد که درآمد این استان از بخش اقتصاد دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به ۷۳۵ میلیون دلار رسیده است. 

به گزارش بازار، رگولاتور ارتباطات و فناوری اطلاعات استان جیانگسو واقع در شرق چین با انتشار گزارشی اعلام کرد که درآمد این استان از بخش اقتصاد دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به ۷۳۵ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، استان جیانگسو به تنهایی ۱۱.۸ درصد از درآمد کل چین از اقتصاد دیجیتال را به خود تخصیص داده و سهم اقتصاد دیجیتال از درآمد ناخالص این استان صنعتی حدود ۱۱.۸ درصد است.

بخش های تولید تجهیزات مرتبط با اطلاعات الکترونیکی، نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۱ به ترتیب حدود ۳.۵۶ تریلیون یوان، ۱.۱۵ تریلیون یوان و ۱۱۳.۵ میلیارد یوان درآمدزایی داشته اند.

از نظر زیرساخت دیجیتال، ۱۳۱ هزار ایستگاه ۵G در استان جیانگسو راه اندازی شده که تا پایان سال گذشته بیش از ۳۵ میلیون کاربر را پشتیبانی می کرد.

از آنجاکه جیانگ سو همچنان به سرعت بخشیدن به روند سرمایه گذاری خود در نوآوری فناوری دیجیتال ادامه می دهد، بیش از ۸ هزار شرکت با فناوری پیشرفته با تمرکز بر فناوری اطلاعات الکترونیکی در این استان تأسیس شده و بیش از ۴۰۰ پلتفرم ارائه دهنده خدمات در محیط اینترنت اشیا، ارتباطات سیار و کلان داده دراین استان راه اندازی شده است.

مقامات استان جیانگ سو چین در پایان سال گذشته، از تدوین و اجرای برنامه ای سه ساله برای تحقق تحول هوشمند و دیجیتال سازی حدود ۵۰ هزار شرکت بزرگ صنعتی با حدود ۲۲ هزار شرکت زیر مجموعه در نیمه اول سال جاری خبر دادند.

کد خبر: ۱۷۴٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha