۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
رونمایی از تمثال شهید «مصطفی احمدی روشن» در میدان پژوهش همدان
به همت شهرداری همدان انجام شد؛

رونمایی از تمثال شهید «مصطفی احمدی روشن» در میدان پژوهش همدان

همدان - تمثال شهید «مصطفی احمدی روشن» به همت شهرداری همدان در میدان پژوهش این شهر رونمایی شد.

به گزارش بازار؛ در مراسمی که با حضور پدر شهید «مصطفی احمدی روشن، سید مسعود حسینی شهردار همدان، ولی بهاریان جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و برخی از مدیران شهرداری همدان برگزار شد، از تمثال این دانشمند هسته‌ای در میدان پژوهش همدان رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم پدر شهید احمدی روشن ضمن اشاره به ابعاد شخصیتی این شهید گرانقدر اظهار داشت: کشوری که بتواند شهیدی را در راه پیشرفت خود تقدیم کند، نشانه رشد علمی و بالندگی آن کشور است.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه مراسم بیانگر وفاداری و موجب دلگرمی خانواده شهدا است، افزود: شهید احمدی روشن با همت والا و پشتکار خود برای اعتلای ایران تلاش کرد و همواره پیرو ولایت بود و به هدف اصلی خویش که شهادت در راه خدا بود نائل آمد.

پدر شهید احمدی روشن در ادامه عنوان کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید راه شهدا را ادامه دهند و برای پیشرفت و تعالی این مرز و بوم تلاش کنند زیرا با اطاعت و پیروی از ولایت فقیه، نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و ایران خنثی خواهد شد.

شهردار همدان نیز اظهار داشت: قلم علما برتر از خون شهیدان است و شهید احمدی روشن مایه افتخار است چراکه هم عالم بود هم شهید و جایگاه ویژه‌ای دارد.

سیدمسعود حسینی ضمن تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره و حفظ جایگاه رفیع این شهیدان عنوان کرد: این شهیدان به سبب شرایط علمی و تلاش هایی که در جهت توسعه کشور داشته اند همواره در معرض خطر بوده اند و این موضوع ارزش کار آن ها را چندین برابر کرده است.

وی با اشاره به جایگاه والای دانشمندان هسته ای عنوان داشت: شهید احمدی روشن به سبب خدمات علمی که در راستای توسعه کشور ایران انجام داده مایه افتخار استان همدان است.

شهردار همدان ضمن تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث شناخت بیشتر مردم نسبت به شهدا خواهد شد، گفت: ویژگی های شخصیتی، معنوی و رفتاری شهدا بهترین الگو برای جوانان به شمار می رود.

همچنین در ادامه ولی بهاریان جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

ولی بهاریان با اشاره به اینکه یاد و خاطره و خون پاک شهدا باعث تداوم تلاش و فعالیت بیشتر دانشمندان شده است، عنوان کرد : دشمنان اسلام با ذهنیت غلط حذف فیزیکی شهدای هسته ای به دنبال توقف توسعه علم در کشور و دلسرد کردن سایر دانشمندان بودند که با شکست مواجه شد.

مصطفی احمدی روشن ۱۷شهریور ۱۳۵۸ در همدان متولد شد و معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز بود.

کد خبر: ۱۷۴٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha