۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
جذب ۵۰ درصد از کارآموزان مراکز مهارتی استان بوشهر در بازار کار
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:

جذب ۵۰ درصد از کارآموزان مراکز مهارتی استان بوشهر در بازار کار

بوشهر - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از جذب بیش از ۵۰ درصد از کارآموزان جویای کار در مراکز مهارتی استان بوشهر طی سال گذشته در بازار کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالمجید دراهکی ظهر یکشنبه در نشست توسعه و برنامه‌ریزی دستورالعمل آموزش‌های مهارتی در سال جاری، اظهار داشت: در سالی که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده باید با جدیت بر ارتقاء کیفت آموزش‌های مهارتی افزوده شود تا ضمن جذب حداکثری مهارت آموزان در بخش‌های مختلف مهارت به عنوان راهکار اصلی اشتغال در جامعه به عنوان یک فرهنگ مطرح شود.

وی با تأکید بر اینکه همسو کردن و ارائه آموزش‌های مهارتی با نیاز بازار کار راهکاری مناسب و مفید در راستای حل معضل بیکاری جوانان استان بوشهر است، بیان داشت: بهبود وضعیت اقتصاد و تولید کشور در بهره‌مندی از نیروی انسانی دارای مهارت است تا بهره‌وری کار را افزایش دهد، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در تلاش است که با استفاده از امکانات خود در این راستا گام بردارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی باید به ایجاد اشتغال بیانجامد، در این راستا به‌روز شدن از بعد تجهیزاتی، نرم‌افزاری و مطالب آموزشی باید در سال ۹۹ در دستور کار قرار گیرد تا روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

وی نقش این نهاد آموزشی را در تربیت نیروهای متخصص و متعهد را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر قرار باشد به رشد و توسعه اقتصادی، همه‌جانبه‌ای برسیم به‌طور حتم باید همه مسئولان به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دراهکی افزود: بدون تردید، امروز انسان توانمند محور جهش تولید و توسعه پایدار است و جامعه نیازمند نگاه بلند برنامه ریزان کشور در این حوزه است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل بهداشتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و بر حسب تصمیمات ستاد کرونا استان دوره‌های آموزشی آغاز خواهد شد، افزود: فعلیت بخشیدن به مطالبه مقام معظم رهبری در جهش تولید با ارزش بخشیدن به انسانیتِ انسان توانمند (مجهز به توان علمی و توان مهارتی) محقق می‌شود.

دراهکی به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی بر حسب نیاز در رشته‌های مختلف برای تولید و اشتغال در استان خبر داد و اضافه کرد: برای جهش تولید و ایجاد اشتغال باید دوره‌های مهارت‌آموزی روزبه‌روز بر حسب نیاز و پیشرفت‌های تکنولوژی گسترش یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تأکید کرد: بدون شک با آموزش مناسب می‌توان توانمندی را افزایش و در نهایت بهره‌وری را در هر حرفه و شغلی ارتقا داد و برای رسیدن به این هدف همه باید همکاری کنند.

کد خبر: ۱۷٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha