۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
پایانه‌های مشهد مامن زائران سرگردان | شناسایی شبکه مخفی فروش بلیت
بازار گزارش می‌دهد؛

پایانه‌های مشهد مامن زائران سرگردان | شناسایی شبکه مخفی فروش بلیت

مشهد- سیل جمعیت متقاضی برای سفر به مرزهای غربی در پایانه مسافربری امام رضا(ع) نه‌تنها زائران کربلا بلکه مسافران مشهدی را نیز سرگردان کرده است.

بازار-گروه استان‌ها: با نزدیکی به مراسم اربعین حسینی و از ابتدای شهریور ماه هر روز بر سیل متقاضیان سفر به شهرهای غربی از طریق پایانه های زمینی، هوای و ریلی مشهد افزوده شده است تا آنجا که ازدحام ایجادشده و سرگردانی صد ها مسافر پای استاندار خراسان رضوی را نیز به این پایانه ها برای حل مشکل زائران باز کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ تقاضا برای خریداری بلیت در طی ماه جاری موجب شد تا بازار سیاه برای خرید بلیت در موازات تقاضاهای بی‌شمار بیش از هر زمان داغ‌تر شود.

شناسایی شبکه مخفی فروش بلیت

نماینده ویژه استاندار و فرماندار مشهد در همین رابطه از شناسایی تخلفات شبکه‌ای وسیع در حوزه حمل‌ونقل مسافر با ایجاد بازار سیاه در این استان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محسن داوری که به‌عنوان نماینده ویژه استاندار درروند جابه‌جایی مسافر در پایانه مسافری مشهد منصوب‌شده‌ است، گفت: پس از بررسی دقیق در نحوه بلیت‌فروشی و تردد اتوبوس‌های برون‌شهری، مشخص شد این شبکه با ایجاد بازار سیاه و تداخل در حمل‌ونقل مسافران، به‌ویژه در ایام جابه‌جایی مسافران اربعین حسینی، تخلفات زیادی را مرتکب شده است.

وی افزود: تخلفات این شبکه، که از چند روز پیش فعال‌شده بود، سبب بروز بی‌نظمی‌های بسیاری در امر جابه‌جایی مسافران به نقاط مختلف کشور و به‌ویژه مسافران اربعین حسینی شده بود.

داوری ادامه داد: پرونده این شبکه متخلف با هماهنگی دستگاه قضایی و قاضی ویژه در مشهد تشکیل و حکم به‌زودی صادر خواهد شد.

پایانه‌های مشهد مامن زائران سرگردان | شناسایی شبکه مخفی فروش بلیت

فرماندار ویژه مشهد گفت: با متخلفان و اخلال‌کنندگان در حوزه حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری به‌ویژه زائران اربعین و ایام دهه آخر صفر به‌شدت برخورد خواهد شد.

جلوگیری از فروش بلیت

فرماندار مشهد در همین رابطه بابیان اینکه هیچ اتوبوسی از پایانه مسافری مشهد به سمت مرزهای عراق حرکت نخواهد کرد اظهار کرد: بنا بر مصوبات اعلام‌شده به علت مسدود شدن مرزهای زمینی تردد به سمت کشور عراق، هیچ بلیتی به سمت این مقاصد از پایانه مسافری امام رضا(ع) در مشهد فروخته نخواهد شد.

داوری اظهار کرد: همچنین برای زائرانی که به‌قصد زیارت بارگاه منور رضوی در شهر مشهد حضور دارند، تصمیم گرفته شد تا به نزدیک‌ترین مقصد برای اعزام آن‌ها برنامه‌ریزی صورت پذیرد.

وی در خصوص تردد زائران حسینی ادامه داد: همچنین در این کمیته مصوب شد تا به افرادی که بلیت به مقصد مهران تهیه‌کرده‌اند و عازم هستند با توجه به مسدود بودن مرزها و احتمال جلوگیری از تردد آن‌ها برای کنسل کردن سفر اطلاع‌رسانی انجام شود و افراد هزینه بلیت خود را کامل دریافت کنند.

داوری بیان کرد: همچنین مصوب شد زائران کشور افغانستان از سمت تایباد، مستقیم به سمت مرزهای کشور عراق با استفاده از ناوگان اتوبوسی و ون کشور افغانستان، راهی شوند و به سمت مشهد حرکت نکنند.

وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام‌شده برای جابجایی مسافران در سطح استان خراسان رضوی از ناوگان شهری، برای این کار استفاده خواهد شد.

داوری تصریح کرد: در صورت باز شدن مرزها، نحوه خدمت‌رسانی مجدد به زائران حسینی در کمترین زمان ممکن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: از زمان حضور به‌عنوان نماینده استاندار برای تردد زائران حسینی تا ظهر روز پنجشنبه ۶۵ هزار بلیت برای تردد جاده‌ای، ریلی و هوایی به سمت مرزهای ایران و عراق صادرشده است، البته آمار تردد خودروهای شخصی در این لیست نیست.

افزایش حجم تقاضا در فرودگاه مشهد

به گزارش خبرنگار بازار؛ حجم تقاضا برای خرید بلیت و سفر به شهرهای غربی موجب شده تا بسیاری از متقاضیان با مراجعه حضوری به فرودگاه مشهد بر حجم تقاضا مقابل دفاتر خطوط هوایی بیفزایند.

این ازدحام و مراجعه حضوری موجب شد تا مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از شهروندان و مسافران تقاضا کند برای تهیه و خرید بلیت به‌صورت حضوری به این فرودگاه مراجعه نکنند.

پایانه‌های مشهد مامن زائران سرگردان | شناسایی شبکه مخفی فروش بلیت

حسن جعفری در این زمینه بیان کرد: اکثر مسافران پروازهای شهرهای غربی ایران را زائران اربعین تشکیل داده‌اند اما زائران اربعین معمولاً تا روز یکشنبه، ۲۱ شهریور، با پروازهای داخلی به شهرهای غربی ایران سفر خواهند کرد؛ در غیر این صورت زمانی برای شرکت در راهپیمایی نجف تا کربلا نخواهند داشت.

جعفری تأکید کرد: خواهش ما از مردم و زائران این است با توجه به انسداد مرز زمینی از مراجعه به فرودگاه مشهد خودداری کنند.وی تصریح کرد: تنها زائرانی از طریق مرز هوایی و فرودگاه‌ها اعزام می‌شوند که از قبل بلیت تهیه‌کرده باشند. به‌هیچ‌وجه در فرودگاه‌ مشهد بلیت فروخته نمی‌شود و زائران نیز از مراجعه به فرودگاه‎ خودداری کنند.

وی بابیان اینکه پروازهای مشهد کماکان به سمت‌ شهرهای ایلام، کرمانشاه، اهواز و آبادان برقرار است ادامه داد: مسافران عراقی و اهوازی در این پروازها هستند و لذا نمی‌توان این مسافران را از زائران اربعین تفکیک کرد؛ از همین رو به علت بسته شدن مرزهای غربی نمی‌توان این پروازها را لغو کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به بسته شدن مرزهای عراق، در صورت لغو بلیت پرواز توسط زائران اربعین، آیا هزینه بلیت مسترد خواهد شد، گفت: استرداد کامل وجه بلیت‌ پروازها در صورت ابطال فقط در مورد پروازهای نجف اعمال می‌شود اما استرداد وجه بلیت در پروازهای داخلی مطابق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری اعمال خواهد شد و برای چنین موضوعی دستورالعمل جدیدی ابلاغ نشده تا وجه کامل پروازهای مشهد به غرب کشور به مسافران بازگردانده شود.

لغو سفرهای زمینی

در همین راستا معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از توقف اعزام زمینی تمام زائران اربعین این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد در این رابطه اظهار کرد: اعزام تمام زائران اربعین از خراسان رضوی متوقف‌شده است. همچنین اعزام موکب‌هایی که تاکنون جامانده‌اند نیز متوقف‌شده است.

وی بیان کرد: به زائران و موکب‌هایی که در مسیر مرزهای غربی کشور قرار دارند، از طریق فضای رسانه‌ای اطلاع‌رسانی شده تا از ادامه سفر خود به عراق منصرف شوند.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی در خصوص وضعیت زائرانی که از طریق ناوگان هوایی و ریلی اقدام به سفرکرده‌اند خاطرنشان کرد: دستورالعملی بابت توقف اعزام زائران اربعین از طریق ناوگان هوایی و ریلی ابلاغ نشده و سفر این زائران مطابقه برنامه انجام خواهد شد.

گنابادی نژاد تصریح کرد: مطابق مصوبه ستاد مرکزی اربعین بخشی از وجه بلیت زائرانی که سفرشان به مرزهای غربی لغو شده است، استرداد خواهد شد. همچنین دستورالعملی بابت استرداد بخشی از وجه بلیت مسافران هوایی و ریلی که بخواهند که سفر خود را لغو کنند صادر نشده است.

کد خبر: ۱۷۴٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha