۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات آبیاری‌نوین به خراسان‌شمالی پرداخت شد
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات آبیاری‌نوین به خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات آبیاری نوین در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از کشتزارهای استان ظرف یکساله گذشته پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، سیدابراهیم سیدی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در سالجاری دو هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش سامانه آبیاری نوین می رود که برای اجرای آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: همچنین اجرای شبکه فرعی آبیاری و زهکش در ۵۰۰ هکتار، مرمت ۱۴۰ رشته از قنات، اجرای ۵۰ کیلومتر کانال های آبیاری عمومی و لوله گذاری کیلومتر از دیگر برنامه های در دستور کار در حوزه کشاورزی خرسان شمالی است.

سیدی با بیان اینکه تاکنون ۳۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده، گفت: براساس برآوردهای اولیه ۵۰ هزار هکتار از سطح اراضی کشاورزی این استان قابلیت اجرایی طرح های آبیاری تحت فشار را دارد که این سطح با احتساب اجرای طرح های جدید ۹۵ هزار هکتار می رسد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم از اجرای سیستم آبیاری نوین در زمین های کشاورزی حمایت های خوبی داشته به گونه ای که ۸۵ درصد هزینه ها از سوی دولت تامین می شود و کشاورز تنها ۱۵ درصد هزینه ها را پرداخت می کند.

وی یادآور شد: تمام بهره برداران و متقاضیان اجرای طرح های آبیاری نوین در صورت ارایه درخواست به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پس از طی مراحل تایید طرح، تامین اعتبار می شوند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: دولت ۱۰۰ درصد هزینه اجرای تجهیز اراضی به سامانه‌های آبیاری نوین در قالب یکپارچه سازی اراضی را به کشاورزان پرداخت می‌کند که از آنها تقاضا می شود تا از این فرصت در راستای افزایش راندمان آبیاری استفاده کنند.

سیدی اضافه کرد: در طرح های تجمیعی اگر کشاورزان زمین های خود را یکپارچه سازی کنند دولت تمامی هزینه های پروژه های آبیاری نوین را پرداخت خواهد کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر حمایت از طرح های آبیاری نوین، دولت سیزدهم به سایر طرح ها از جمله ایجاد استخر ذخیره آب، ایجاد کانال و لوله گذاری نیز تسهیلات مناسب با بازپرداخت پنج ساله در اختیار بهره برداران برای صرفه جویی منابع آبی قرار می دهد.

سیدی در خاتمه تصریح کرد: خرده مالکی بخش زیادی از کشاورزی این استان را تشکیل می دهد بنابراین کشاورزان به طور جدی به طرح های مشارکتی ورود کنند.

کد خبر: ۱۷۴٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha