۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
نرخ جفت ارز دلار/لیر ترکیه همچنان صعودی است| تعیین اهداف بعدی نرخ
تحلیل بازار فارکس؛

نرخ جفت ارز دلار/لیر ترکیه همچنان صعودی است| تعیین اهداف بعدی نرخ

با ادامه نگرانی ها در خصوص سیاست های پولی بانک مرکزی ترکیه، نرخ مبادله جفت ارز USD/TRY به بالاترین سطح خود رسیده و به نظر می رسد این افزایش نرخ همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، با ادامه نگرانی ها در خصوص سیاست های پولی بانک مرکزی ترکیه، نرخ مبادله جفت ارز USD/TRY به بالاترین سطح خود رسیده است. نرخ مبادله این جفت ارز به بالاترین سطح خود یعنی ۱۸.۲۲ رسید که چند پیپ کمتر از بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی ۱۸.۴۰ بود.

این جفت ارز نسبت به پایین ترین سطح خود در سال جاری بیش از ۷۸ درصد جهش کرده و این بدان معناست که لیر ترکیه بدترین ارز بازار فارکس طی سال جاری است.

پس از انتشار آخرین آمار تولید ناخالص داخلی ترکیه، نرخ تبدیل دلار به لیر به روند صعودی خود ادامه داد. بر اساس گزارش آژانس آمار ترکیه، رشد اقتصادی در سه ماهه دوم ۷.۶ درصد بوده است.

در حالی که لیر ضعیف ترکیه باعث جذابیت بیشتر کالاهای این کشور در خارج از کشور شده، تورم در این کشور به بالاتر از ۸۰ درصد طی یک سال گذشته افزایش یافته است.



پیش بینی نرخ USD/TRY

نرخ جفت ارز دلار/لیر ترکیه همچنان صعودی است| تعیین اهداف بعدی نرخ

نمودار روزانه نشان می دهد که نرخ مبادله دلار به لیر طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. نرخ این جفت ارز همچنین از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه بالاتر رفته و اندکی پایین تر از سطح مقاومت مهم در ۱۸.۴۰ قرار دارد.

بنابراین، این جفت به احتمال زیاد به روند صعودی ادامه خواهد داد و گاوها سطح مقاومت کلیدی بعدی را روی ۱۹ هدف قرار می دهند. افت نرخ به زیر سطح حمایت در ۱۸، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۷۴٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha