۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
موافقت با انتشار بیش از ۳ هزار میلیارد تومان انواع صکوک
در هفته گذشته صورت گرفت

موافقت با انتشار بیش از ۳ هزار میلیارد تومان انواع صکوک

سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته منتهی به ۱۶ شهریور سه موافقت اصولی انتشار انواع صکوک به ارزش ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان را صادر کرد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت، موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه شرکت پرشیا خودرو (سهامی خاص) را به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان برای تامین بخشی از سرمایه در گردش و نقدینگی لازم جهت خرید قطعات خودرو از طریق نهادهای واسط مالی صادر کرد. این اوراق ۴ ساله، با نرخ پرداختی ۱۸ درصد و مواعد پرداخت سه ماه یک‌بار، در صورت اخذ مجوز انتشار از طریق فرابورس ایران عرضه می‌شود.

سازمان بورس همچنین با عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (سهامی عام) به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان از طریق نهادهای واسط مالی موافقت کرد. این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره‌بهای ۱۸ درصد است که این اجاره‌بها هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود و عرضه آن در صورت اخذ مجوز انتشار از طریق شرکت فرابورس ایران صورت می‌گیرد.

سومین موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار انتشار صکوک مرابحه شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سهامی خاص) به ارزش هزار میلیارد تومان به منظور تامین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز این شرکت جهت خرید مواد اولیه مصرفی بود. این اوراق ۴ ساله، با نرخ پرداختی ۱۸ درصد و مواعد پرداخت سه ماه یک‌بار، در صورت اخذ مجوز انتشار از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.

کد خبر: ۱۷۴٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha