۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
۷۰ درصد آب سد «اکباتان» همدان مصرف زراعی دارد
فرماندار همدان:

۷۰ درصد آب سد «اکباتان» همدان مصرف زراعی دارد

همدان - فرماندار شهرستان همدان گفت: ۷۰ درصد آب سد اکباتان مصرف زراعی دارد و در طول ماه جاری تمام تلاش خود را برای آوردن آب از سرشاخه‌ها به سد اکباتان انجام دادیم

به گزارش بازار؛ محمدعلی محمدی در جلسه بررسی مشکلات آب شرب همدان اظهار کرد: ۷۰ درصد آب سد اکباتان مصرف زراعی دارد و در طول ماه جاری تمام تلاش خود را برای آوردن آب از سرشاخه‌ها به سد اکباتان انجام دادیم که با توجه به مشکلات کم آبی در بخش کشاورزی کار بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ ذخیره آب سد اکباتان ۲۸ میلیون مترمربع بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۸ میلیون متر مربع و در سال ۱۴۰۱ به ۱۱ میلیون متر مربع کاهش یافت.

فرماندار شهرستان همدان افزود: با همکاری استان‌های کشور، ارتش، سپاه و گروه‌های جهادی در تامین آب شرب بهداشتی بیش از ۱۱۰ دستگاه تانکر حمل آب همکاری داشتند تا توانستیم بحران سنگین را پشت سربگذاریم.

وی اضافه کرد: با ایجاد خط اضطراری ۱۶.۵ کیلومتری با توجه به مشکلاتی همچون تملک مسیر، حفاری، نصب شیرآلات و همچنین تملک ۵۰ حلقه چاه آب و انتقال به شبکه توزیع آب، کار بسیار سختی بود که خوشبختانه این مهم انجام شد.

محمدی یادآور شد: از ابتدای شکل‌گیری مشکلات آب شرب همدان با حضور در تمام مناطق مشکل‌دار بدون واسطه و مستقیم با مردم دیدار داشته و تمام تلاش خود را در جهت حل مشکل انجام داده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همدان در مسیر زائران کشورهای شرقی ایران به عراق است، گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های این کشورها به واسطه سیل‌های اخیر باید علاوه بر اطلاع رسانی صحیح به مردم، نظارت مضاعف‌تری از موکب‌ها صورت پذیرد و در همین رابطه با توزیع بروشورها مردم را بیشتر آگاه کنیم.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha