۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
مهارت افزایی ۲۵ هزار بوشهری در بخش دولتی / جهش تولید نیازمند نیروی انسانی متخصص
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:

مهارت افزایی ۲۵ هزار بوشهری در بخش دولتی / جهش تولید نیازمند نیروی انسانی متخصص

بوشهر - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از مهارت افزایی ۲۵ هزار بوشهری در بخش دولتی خبر داد و گفت: جهش تولید نیازمند نیروهای انسانی متخصص و ماهر است.

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نیروهای انسانی متخصص و ماهر باید برای تحقق شعار سال به کار گرفته شوند که در این راستا وظیفه و نقش مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهش تولید با توسعه مهارت‌آموزی در جامعه محقق می‌شود، تصریح کرد: اگر مهارت در جهش تولید سهم دارد، همه دستگاه‌ها مرجعیت آموزش فنی و حرفه‌ای را به عنوان سرمایه ملی باید بپذیرند.

دراهکی با بیان اینکه جهش تولید با توسعه مهارت می‌تواند مشکلاتی مانند بیکاری که ناشی از رکود اقتصادی است را حل کند، افزود: جهش نیروی کار و ارتقای مهارت فردی و جمعی در سطح جامعه پیش‌نیاز جهش تولید است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: جهش مهارتی در به‌کارگیری استعدادها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه موجب جهش تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی مهم‌ترین رکن توسعه فعالیت‌های اقتصادی است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جهش تولید و در جهت تربیت نیروی انسانی توانمند بیش از ۲۵ هزار نفر در سال جاری در بخش دولتی با مهارت‌آموزی در چهار حوزه صنعت، خدمات،کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان بوشهر مهارت افزایی می‌شوند.

دراهکی افزود: قابلیت‌های دریایی کشور هنوز جایگزین نفت نشده است در همین راستا تعامل خوبی با سازمان‌های بنادر و شیلات کشور صورت گرفته و زیرساخت‌های لازم فراهم خواهد شد تا مهارت‌آموزی در این حوزه در استان بوشهر توسعه یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه عمده آموزش‌ها در سال جاری در حوزه نفت،گاز و پتروشیمی، صنایع دریایی و گردشگری است، اظهار کرد: تدوین سند مهارت و تشکیل شورای مهارت استان، بستری برای بهره‌گیری از نظرات، ایده‌ها تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر است که در سال جاری به صورت ویژه دنبال می‌شود.

کد خبر: ۱۷٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha