۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
اهمیت اخبار در تحلیل بازار ارز دیجیتال

اهمیت اخبار در تحلیل بازار ارز دیجیتال

همواره بازارهای مالی تحت تاثیر اخبار فاندامنتالی حرکت کرده است. اخبار مستقیما در عرضه و تقاضا یک دارایی تاثیر میگذارند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: همواره بازارهای مالی تحت تاثیر اخبار فاندامنتالی حرکت کرده است. اخبار مستقیما در عرضه و تقاضا یک دارایی تاثیر میگذارند.

تصور کنید خبری مبتنی بر اعطای وام به دارندگان سهام یک شرکت خودرویی منتشر شود، آیا این سهم با هجوم خریداران مواجه نخواهد شد؟ قطعا بله! همچنین هجوم خریداران باعث افزایش قیمت آن دارایی نیز خواهد شد.

از طرف دیگر تصور کنید خبری مبتنی بر اخذ مالیات برای دارندگان مسکن خالی تصویب شود، قطعا این خبر در فشار عرضه مسکن تاثیر خواهد گذاشت و سبب کاهش قیمت خواهد شد.

در این موضوع که اخبار در بازارها پر تاثیر هستند شکی نیست، با این حال بعضی از بازارها مانند مسکن کمتر تحت تاثیر اخبار قرار خواهند گرفت، زیرا مسکن به خودی خود یک دارایی پر ارزش و کاربردی است و ارزش ذاتی آن کمی مقاومت در مقابل خبرها و تاثیرات لحظه آن به وجود آورده است.

اهمیت اخبار در تحلیل بازار ارز دیجیتال

تاثیرگذاری اخبار در بازار رمزارزها چگونه است؟

به دو دلیل رمز ارزها نسبت به دیگر بازارها سنتی بیشتر تحت تاثیر اخبار هستند. از آنجایی که ذاتا این بازار پر نوسان است، قطعا اخبار نیز به نوسانات آن خواهد افزود.

یکی از دلایلی که بازار ارزهای دیجیتال متاثر خبرها هستند، عدم قانون‌گذاری و پذیرش این صنعت توسط دولت‌ها است. در واقع بازار رمز ارزها به جز حضور مردم و معامله‌گران کوچک و بزرگ پشتوانه رسمی دیگری ندارد. از همین رو اخبار خوب یا بد به سرعت بر احساس معامله‌گران و به طبع نوسانات قیمت تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

تصور کنید کشوری معامله و نقد کردن ارزهای دیجیتال ممنوع کند؛ قطعا این خبر تاثیر مستقیم بر مردم و فعالیت‌ آنها در این بازار خواهد گذاشت. حال هرچه آن کشور در سطح جهانی بزرگ‌تر باشد تاثیر خبر در بازار نیز بیشتر خواهد شد.

از مثال‌های این نوع خبر، به ممنوع شدن معامله و استفاده از رمزارزها در کشور چین بود که در سال ۲۰۲۱ باعث نزول قدرتمند بازار رمزارزها شد.

از طرف دیگر از آنجایی که ارزهای دیجیتال ترکیبی از امور مالی و فناوری کامپیوتری هستند، اخباری مانند به‌روز رسانی‌های تکنولوژیک مستقیما در قیمت تاثیر خواهند داشت.

شبکه‌هایی که به روز رسانی انجام می‌دهند و این آپگرید اقدام به رفع مشکلات یا کاستی‌های شبکه می‌کند در قیمت تاثیر گذار خواهد بود.

نمونه‌ای از این قبیل اخبار، اجرای به روز رسانی لندن در شبکه اتریوم بود که علاوه بر بهبود سرعت شبکه، شروع به سوزاندن بخشی از کارمزدهای آن نیز می‌کرد. این خبر به سرعت در قیمت اتریوم تاثیر گذاشت و باعث رشد قیمت اتریوم شد.

از جمله خبرهای مهمی که در به سرعت در قیمت یک رمزارز تاثیر خواهند گذاشت به شرح زیر است:

آپگریدهای شبکه

اجرای امکانات جدید

توکن سوزی‌ها (خروج بخشی از توکن‌ها از چرخه بازار)

لیست شدن در صرافی‌های مطرح مانند بایننس و کوین ‌بیس

استفاده شرکت‌های بزرگ از رمزارزها به‌عنوان درگاه پرداختی

در باب موارد بالا می‌توان به تاثیر توکن‌ سوزی بایننس کوین در سال ۲۰۲۱ و همکاری شرکت پی‌پال با رمز ارزها و تاثیر آن در قیمت بیت کوین اشاره کرد.

اهمیت اخبار در تحلیل بازار ارز دیجیتال

آیا اخبار همیشه تاثیرگذار هستند؟

قطعا خیر! انتشار اخبار همیشه از طرف جامعه پر نفوذ و قدرتمند بازار صورت می‌گیرد. در واقع آنها هستند که تصمیم به انتشار خبر و زمان آن می‌گیرند.

از همین رو گاهی اوقات خبرها تاثیرخود را زودتر یا دیرتر بر قمیت می‌گذارند یا به اصطلاح پیش‌خور می‌شوند.

بسیاری از نهنگ‌ها که نفوذ بالایی دارند، زودتر از اخبار مطلع شده و خریدهای خود را تکمیل می‌کنند. حال به مجرد اینکه خبر منتشر می‌شود آنها با هجوم خریداران خرد مواجه می‌شوند که بهترین فرصت برای فروش را پدید خواهد آورد.

در این موضوع که اخبار بسیار حائز اهمیت هستند، شکی نیست اما معامله مطلق با خبر کاری بس اشتباه است. معامله‌گر جهت آگاهی از شرایط کلی بازار، اوضاع روانی و روند رو به رشد پروژها باید با دنبال کننده خبرها باشد. اما این رفتار که به محض منتشر شدن خبری دست به خرید یا فروش یک رمزارز بزنیم نتیجه‌ای جز ضررهای جبران ناپذیر نخواهد داشت.

بررسی اخبار در کنار تحلیل تکنیکال بسیار کمک کننده است. اخبار ندا از آینده یک پروژه و دارایی می‌دهد و تحلیل تکنیکال بهترین نقاط ورود و خروج و همچنین به پیدا کردن کف‌های قیمتی کمک می‌کند.

*** همانطور که تحلیل تکنیکال نیز به تنهایی کار ساز نیست، معامله با اخبار نیز کاری اشتباه است. ***

چرخه‌های بازار و اخبار

درک شرایط کلی بازار و سیکل‌های حرکتی آن نیز درکنار اخبار بسیار پر اهمیت است. معمولا در سیکل‌های نزولی مخصوصا در روزهای پایانی اخبار منفی اوج می‌گیرند و بسیاری وعده نابودی ارزهای دیجیتال را می‌دهند. این دقیقا زمانی است که نهنگ‌های بزرگ دست به خرید می‌زنند.

همچنین در سایکل‌های صعودی انتشار اخبار مثبت اوج می‌گیرد، خبرهای همکاری، گسترش رمزارزها در امور پرداختی و همچنین ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به گوش می‌رسد.

در این مواقع معامله‌گران خرد با وعده رشدهای نجومی سردرگم شده در نهایت طعمه نهنگ‌ها خواهند شد.

معرفی مرجع اخبار ارز دیجیتال

اگر به دنبال مرجع کاملی از اخبار ارز دیجیتال هستید سایت ارزیدو بهترین پیشنهاد است. این مجموعه شامل یک تیم متخصص خبرگزاری و تحلیل ارز دیجیتال می باشد.

با استفاده از سایت ارزیدو می توانید در جریان به روز ترین خبرها، تحلیل ها و تاثیرات آنها بر بازارهای دیجیتال باشید و همچنین تحلیل تکنیکال ارزهای مطرح بازار را به زبان فارسی دنبال کنید.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha