۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
۲۹۴ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی به سرمایه گذاران واگذار شد
معاون اقتصادی استانداری خراسان شمالی:

۲۹۴ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی به سرمایه گذاران واگذار شد

بجنورد- سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از واگذاری ۲۹۴ هکتار از زمین‌های خراسان شمالی به سرمایه گذاران خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ناصر فخر موحد اظهار کرد: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده یک هزارو ۶۰۰ هکتار از اراضی خراسان شمالی به سرمایه گذاران واگذار می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: در حال حاضر ۸۳۵ هکتار از اراضی در حال واگذاری و۵۵۲ هکتار قابل واگذاری است.

وی با بیان این نکته که تاکنون ۲۹۴ هکتار زمین به صورت عملیاتی واگذار شده، اضافه کرد: تامین زیر ساخت‌ها و امکانات برای طرح‌های تولیدی در بخش‌های مختلف از خواسته‌های اصلی سرمایه گذاران است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که تلاش‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته، اما نیازمند توجه بیشتری هستیم، افزود: با انجام اقدامات لازم در صدد هستیم سرمایه گذاران به صورت هدفمند در اراضی و مناطق مختلف بتوانند کار خود را آغاز کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه بر ایجاد امکانات و زیر ساخت‌های لازم برای توسعه سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: حوزه‌های تامین آب و توجه به مسائل محیط زیست از زمینه‌های مهم در ایجاد ناحیه صنعتی است.

وی خاطر نشان کرد: صنعت در شهرک‌های صنعتی باید جانمایی شود و ضروری است تا از زیر ساخت‌های موجود استان حداکثر استفاده را ببریم.

وی با شاره به اینکه در سال جاری ۱۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید بازگشتند، ادامه داد: براساس نهضت احیای واحدهای نیمه فعال و راکد ۲۳ واحد تولیدی دیگر تا پایان سال جاری احیا خواهند شد.

وی افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، جهت رسیدگی به واحدهای تولیدی و حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته است.

ناصر فخر موحد بیان کرد: بر اساس ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و قوانین موجود، زمان رسیدگی به مشکلات واحدها متغیر است.

وی بر ضرورت حل دغدغه‌های واحدهای نیمه فعال تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و متولی استان قرار بگیرد، زیرا نباید اجازه داده شود واحدهای نیمه فعال در این حالت باقی بمانند بلکه باید حمایت شوند.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha