۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
۱۵۰۰ هکتار باغ آبی و دیم در کردستان احداث می شود
معاون جهاد کشاورزی کردستان:

۱۵۰۰ هکتار باغ آبی و دیم در کردستان احداث می شود

کردستان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از احداث یک هزار و ۵۱۳ هکتار باغ آبی و دیم طی سال اجاری در این استان خبر داد.

محمد صالح احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از جمله پروژه های جهش تولید در حوزه باغبانی استان توسعه باغات چهار هزار و ۳۰۰هکتاری سامانه سد آزاد است. 

وی افزود: مجتمع های گلخانه ای آویژه(قروه)، قباسرخ (بیجار) به ترتیب در سطوح ۳۵ و ۱۵ هکتار با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال از دیگر پروژه های حوزه باغبانی استان است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: یک هزار و  ۵۱۳ هکتار باغ آبی و دیم در سال جاری به ویژه گونه های انگور، بادام، گردو و توت فرنگی با صرف اعتبار هشت میلیارد ریال احداث می شود. 

احمدی یادآور شد: با احداث این باغات، سطح کل باغات استان به ۵۰ هزار هکتار می رسد و تولید محصولات این بخش به ۳۵۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اظهار داشت: سر شاخه کاری باغات گردو تاثیر زیادی در کاهش مخاطرات به ویژه سرماهای دیررس بهاره و افزایش عملکرد دارد که سطح اجرایی استان در این رابطه طی سال ۹۸، ۲۰۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال در استان بود. 

کد خبر: ۱۷٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha