۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
جزییات اقامت و سفر به قطر برای جام جهانی

جزییات اقامت و سفر به قطر برای جام جهانی

جام جهانی برای اولین بار در تاریخ ورزشی خود در یک کشور آسیایی و در خاورمیانه برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، جام جهانی برای اولین بار در تاریخ ورزشی خود در یک کشور آسیایی و در خاورمیانه برگزار می‌شود. این کشور خاوره‌میانه‌ای یعنی قطر خوشبختانه فاصله نزدیکی به کشور عزیزمان ایران دارد. از این رو هموطنان ایرانی می‌توانند به راحتی با سفر به قطر مسابقات جام جهانی را از نزدیک ببینند. فقط کافیست با جزییات اقامت و سفر به قطر برای جام جهانی آشنا باشند.

جام جهانی قطر

مسابقات جام جهانی این بار در کشوری بسیار نزدیک به ایران یعنی قطر برگزار می‌شود. لذا تمامی شرایط برای هموطنان ایرانی فراهم است تا جام جهانی ۲۰۲۲ را از نزدیک ببینند. افراد می‌توانند به طور انفرادی یا به همراه تورهای گردشگری از این رویداد بزرگ و هیجان‌انگیز دیدن کنند. اگر شما هم مشتاق به سفر به قطر و رفتن به جام جهانی هستید، باید مقدمات این کار را فراهم کنید. شما با تهیه بلیط مسابقات، درخواست صدور ویزا و انتخاب مکان‌ محل اقامت خود در کشور قطر می‌توانید مسابقات جام جهانی را از نزدیک تماشا کنید.

سفر به جام جهانی

این بار که سفر به جام جهانی برای ایرانی‌ها بسیار ساده‌تر شده، هموطنان از این رویداد بزرگ استقبال خوبی کرده‌اند. جام جهانی امسال در تاریخ ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) شروع و تا ۲۷ آذر (۱۸دسامبر) ادامه دارد. خوشبختانه با هماهنگی‌هایی انجام شده از سوی وزارت گردشگری، امور خارجه و سفارت ایران اخذ روادید یا ویزا برای سفر به جام جهانی به راحتی انجام می‌شود. طبق اطلاعیه رسمی منتشر شده، هموطنان و حتی اتباع غیر ایرانی می‌توانند برای دریافت ویزای ورود به قطر با مدت اعتبار دو ماهه و اقامت ۲۰ روزه رایگان اقدام کنند.

صدور ویزا برای سفر به قطر

خوشبختانه دریافت ویزای قطر کار راحتی است. به‌خصوص برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ شرایط ساده‌تری برای اخذ ویزای کشور قطر فراهم شده است. شما برای صدور ویزا برای سفر به جام جهانی قطر باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه

  • بیمه مسافرت پزشکی و تست آنتی بادی

  • کارت واکسن کرونا و جوب منفی تست PCR از ۷۲ ساعت قبل از پرواز

  • ثبت نام در سایت www.ehteraz.gov.qa

شما در کنار دریافت ویزا باید قبل از سفر بلیط مربوط به مسابقات دلخواهتان را خریداری کنید. برای خرید بلیط باید به سایت رسمی فیفا مراجعه کنید.

خرید بلیط جام جهانی قطر

شما با مراجعه به سایت رسمی فیفا یا سایت‌هایی که در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند می‌توانید به طور مستقیم یا غیرمستقیم شانس خود را برای خرید امتحان کنید. فروش بلیط جام جهانی به صورت قرعه‌کشی از میان افراد ثبت‌نام کننده است. انواع بلیط‌های جام‌جهانی به صورت تکی، بسته چهار استادیومی و بسته مسابقات یک تیم خاص فروخته می‌شود. قیمت بلیط‌های مسابقات ۶۹ دلار است. این مبلغ برای مسابقه فینال ۱۶۰۷ دلار است. بازدیدکنندگان جام جهانی باید در کنار خرید بلیط و داشتن مدارک مربوط به سفرو اقامت، کارت مخصوص این مسابقات یعنی کارت هایّا (Hayya) را هم دریافت کنند.

جزییات اقامت و سفر به قطر برای جام جهانی

کارت هایا

کارت هایا مجوز ورود به کشور قطر در مسایقات جام جهانی است. داشتن این کارت برای بازدیدکنندگان خارجی اجباری است. دارندگان کارت هایا می‌توانند با در دست داشتن آن به هر جایی از جمله ورزشگاه‌ها وارد شوند. از جمله امکانات رفاهی که با داشتن این کارت می‌توانید استفاده کنید عبارتند از:

  • ورود به کشور قطر بدون ویزا

  • استفاده رایگان از وسایل نقلیه عمومی در روز مسابقه

  • ورود به ورزشگاه

  • برنامه‌ریزی سفر و استفاده از امکانات تفریحی قطر

این کارت الکترونیکی هوشمند از طرف دولت قطر اداره می‌شود و اقامت بهتری را برای شما در زمان مسابقات فراهم می‌کند. شما برای ثبت این کارت باید به سایت Qatar۲۰۲۲مراجعه کرده و حساب کاربری بسازید.

جزییات نحوه اقامت در قطر

کشور قطر دارای امکانات رفاهی و گردشگری بسیار خوبی است. این مسئله خیالتان را بابت اقامت طولانی مدت در طول مسابقات راحت می‌کند. پروازهای امن و مستقیم به این کشور در دسترس اکثر مردم دنیاست. هتل‌های مجهز و لوکس با پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیا در اختیار بازدیدکنندگان است. برای آشنایی با جزییات نحوه اقامت در قطر به سایت رسمی دولت قطر برای میزبانی جام جهانی مراجعه کنید. یا می‌توانید از موسسات گردشگری کمک بگیرید و با تور به قطر سفر کنید.

جزییات اقامت و سفر به قطر برای جام جهانی

سفر به قطر با تورهای گردشگری

اگر قصد دارید به تنهایی یا با خانواده و دوستان به جام جهانی قطر بروید و دغدغه‌ای برای مهیا شدن نداشته باشید، با تور سفر کنید. سفر به قطر با تورهای گردشگری بار سنگین اخذ روادید، دریافت مجوز ورود و کارت هیا، خرید بلیط، رزرو هتل و ... را از روی شانه‌های شما برمی‌دارد. در این صورت با خیالی راحت سفر می‌کنید و از دیدن مسابقات لذت می‌برید. هزینه سفر با تور گردشگری به جام جهانی قطر به عواملی مثل نوع بلیط، شهر میزبان مسابقه، نوع هتل، مکان اقامت و ... بستگی دارد. این مبلغ بین ۲۵ تا ۵۰۰ میلیون تومان متغیر است.

سفر به جام جهانی قطر از کیش

شما برای صرفه‌جویی در هزینه بالای سفر به جام جهانی می‌توانید به جای قطر در کیش اقامت کنید. هزینه اقامت در کیش و امکانات تفریحی و گردشگری آن بسیار پایین‌تر از قطر است. حتی شما می‌توانید با خودروی شخصی در جزیره گردش کنید. شرکت‌های گردشگری کیش امکانات فوق‌العاده‌ای برای شما در طول اقامت فراهم خواهند کرد. از جمله امکاناتی که می‌توانید از آن بهره بگیرید اجاره خودرو در کیش است. شرکت‌های اجاره دهنده خودرو اعم از شرکت نوین رنت این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا لذت سفر را با در اختیار داشتن یک خودروی شخصی و گردش در هر نقطه دلخواه در جزیره کامل کنید.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha