۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
صادرات محصولات تولیدی استان زنجان به ۴۰ کشور جهان
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

صادرات محصولات تولیدی استان زنجان به ۴۰ کشور جهان

زنجان- رنگ رونا، رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان از برنامه ریزی برای حضور در بازارهای جدید هدف صادراتی خبر داد و گفت: محصولات تولیدی استان زنجان به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار ابراز داشت: عمده صادرات از مبدأ استان زنجان به کشور ترکیه بوده و الباقی به کشورهای مختلف صادر می شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: عمده صادرات استان در شمش روی، پروفیل، ترانسفورماتور، شمش سرب، خشکبار، کاغذ فلوتینگ و تست لاینر، مفتول مسی ظروف مسی، پلیمر پروپلین، لبنیات، اکسید روی و .... است که تلاش می شود تا در کنار تنوع بخشی، کشورهای هدف صادرات را نیز افزایش دهیم.

رنگ رونا تاکید کرد: برای افزایش صادرات و رونق آن از مبدأ استان زنجان ابتدا باید کشورهای هدف صادراتی را حفظ و در کنار آن بر اساس برنامه صادراتی که مصوب استان نیز بوده کشورهای جدید شناسایی و مقدمات حضور کالاهای استان را فراهم کنیم.

وی افزود: هم افزایی سیستم دولتی و بخش خصوصی در راستای شکل گیری ورود به به بازارهای جدید صادراتی ضروری است وبرای رسیدن به اهداف صادراتی و همچنین دستیابی به هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات در سال جاری که بخشی از آن محقق شده، امید است در نیمه دوم سال با توجه به برنامه ها و اقدامات به این هدف دست پیدا کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان تصریح کرد: تعامل مسئولان استانی در رسیدن به اهداف صادراتی بی تاثیر نیست و مشکلات سر راه صادرات استان که عمدتا در موضوع رفع تعهد ارزی ورود موقت است، چاره اندیشی شده و دستور العمل مشخص در این حوزه صادر شود. بدون شک رسیدن به این هدف صادراتی ممکن است.

رنگ رونا گفت: خوشبختانه تعامل خوبی در بین مسئولان کشوری و به ویژه مسولان استان در حل مشکلات اقتصادی به ویژه مشکلات صادراتی شکل گرفته که جای تقدیر دارد.

کد خبر: ۱۷۴٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha