۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
۱۵ درصد زغالسنگ کشور در استان سمنان تولید می‌شود
سرپرست سازمان صمت سمنان:

۱۵ درصد زغالسنگ کشور در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان - سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت سمنان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و تولیدی این استان، گفت: ۱۵ درصد از کل زغالسنگ کشور در معادن استان تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت این حوزه معادن است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه در در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی و همزمان با پیش از ظهر یکشنبه، با اشاره به سیمای معادن و صنایع استان، ابراز کرد: معادن، ظرفیت های اساسی توسعه اقتصادی و تولید در سطح استان محسوب می شوند که برای مثال ۶۰ درصد از کل نمک مورد نیاز کشور از معادن این استان تامین می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه معادن فلزی و غیر فلزی استان سمنان یکی از مستعدترین استان‌های کشور است، افزود: ۹۵ درصد زئولیت کشور، ۴۰ درصد سولفات سدیم کشور و ۹۵ درصد سلستین کشور از معادن استان تامین می شود که نشان از ظرفیت بالای معادن آن دارد.

سرپرست صمت استان سمنان با بیان اینکه ۱۵ درصد از زغال‌سنگ کشور در استان تولید می شود، گفت: این استان دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت در سطح کشور است. 

تشنه دل با بیان اینکه استان سمنان دارای رتبه دوم درتولید سولفات سدیم کشور است، گفت: رتبه سوم درتولید زغال سنگ و کرومیت کشور به استان سمنان تعلق دارد.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه در استان سمنان یک هزار و ۸۴۱ واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعالیت دارد، گفت: این واحد ها با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۶هزار میلیارد ریال در زمینه های مختلف تولیدی فعال هستند. 

سرپرست صنعت معدن و تجارت استان سمنان درباره رفع موانع تولید در استان نیز توضیح داد: تأمین نشدن منابع آبی مورد نیاز واحدهای صنعتی باعث شده تا واحد های تولیدی هم نتوانند از همه توان شان بهره برداری کنند و از سوی دیگر ما در استان نمی توانیم میزبان بسیاری از صنایع باشیم.

کد خبر: ۱۷٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha