۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
ارتقای وضعیت شهرک‌های صنعتی خصوصی؛ رویکرد وزارت صمت

ارتقای وضعیت شهرک‌های صنعتی خصوصی؛ رویکرد وزارت صمت

معاون وزیر صمت گفت: رویکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم، حمایت از ارتقای وضعیت شهرک‌های صنعتی خصوصی است؛ لذا در تلاشیم با اعمال نظارت‌های لازم، به شکل گیری و تقویت این گونه شهرک‌ها کمک کنیم.

به گزارش بازار، علی رسولیان در نشست مشترک مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی سراسر کشور که به‌صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، گفت: دستگاه‌های نظارتی نیز به‌صورت جدی در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی نظارت دارند و در همین راستا نظارت‌های ما نیز باید حداکثری باشد.

وی با تأکید بر این‌که باید ابزارهای قانونی لازم را برای نظارت بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی داشته باشیم، اضافه کرد: اهلیت‌ها و صلاحیت‌های فنی لازم برای راه اندازی و فعالیت این گونه شهرک‌های صنعتی باید احراز و مشخص شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بررسی قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی با رویکرد رفع چالش‌ها و مشکلات موجود، از اولویت‌ها و ضرورت‌های این سازمان است.

رسولیان تأکید کرد: صدور مجوزهای لازم به‌صورت الکترونیکی نیز به کاهش بروکراسی اداری و تسهیل فعالیت‌های سرمایه گذاری در این حوزه کمک شایانی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ۴۵ شهرک و ناحیه صنعتی غیردولتی دارای پروانه تأسیس داریم، یادآور شد: همچنین ۶۴ شهرک و ناحیه صنعتی غیردولتی دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در کشور وجود دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از انعقاد ۱۰ هزار و ۴۱۶ فقره قرارداد حق بهره برداری به گستره ۴ هزار و ۳۷۱ هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی استان‌ها خبر داد.

رسولیان اظهار داشت: تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی نیز ۷ هزار و ۶۰۱ واحد است که زمینه اشتغال نزدیک به ۱۶۸ هزار نفر را فراهم آورده‌اند.

در این نشست همچنین مقرر شد اولین نشست تخصصی مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی کشور به‌زودی در یکی از شهرک‌های صنعتی غیردولتی برگزار شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha