۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
ثبت سومین روز متوالی اصلاح قیمت برای طلا| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار طلا؛

ثبت سومین روز متوالی اصلاح قیمت برای طلا| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

دو هفته به تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره باقی مانده و اقدام قیمت طلا نشانگر میل به قرار گرفتن این فلز گرانبها در روندی صعودی نیست.

به گزارش بازار، دو هفته به تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره باقی مانده و اقدام قیمت طلا نشانگر میل به قرار گرفتن این فلز گرانبها در روندی صعودی نیست. قیمت طلا در نمودار روزانه چهارشنبه، ۰.۱ درصد کاهش یافته و سودهای قبلی را از دست داده است.

در حقیقت قیمت طلا برای سومین روز متوالی در حال ثبت ضرر و افت قیمت بوده و طی روزهای قبل نیز به ترتیب ۰.۱۵ و ۰.۴۴ درصد کاهش یافت.

قیمت طلا طی ماه گذشته از بالاترین رقم ۱۰ آگوست یعنی ۱۸۰۷ دلار به پایین ترین سطح سال در ۷ سپتامبر یعنی ۱۶۹۱ دلار کاهش یافت. محرک اصلی فروش طلا در بازار، نظرات مختلف سیاست گذاران فدرال رزرو بوده که همچنان به فشار برای حفظ سیاست افزایش نرخ بهره بانکی به عنوان ابزاری تهاجمی در برابر تورم اصرار دارند.

آخرین گزارش آماری مر بوط به مشاغل آمریکا نشان می‌دهد که بازار کار این کشور شروع به انقباض کرده که می‌تواند نشانه‌های اولیه از ظهور رکود اقتصادی باشد و دلیل آن نیز همین سیاست پولی تهاجمی است که فدرال رزرو ار اواخر سال گذشته میلادی آغاز کرده و همچنین در دستور کار خود حفظ کرده است.

روز پنجشنبه این هفته برای بسیاری از بازارهای سرمایه از جمله طلا سرنوشت ساز خواهد بود. قرار است جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در یک رویداد مجازی و همچنین استر جورج و کریستوفر والر به عنوان دو عضو دیگر کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا به سخنرانی بپردازند که به احتمال زیاد در خصوص تصمیم فدرال رزرو برای میزان افزایش نرخ بهره برای ماه سپتامبر نیز سخن خواهند گفت.

پیش بینی قیمت طلا

ثبت سومین روز متوالی اصلاح قیمت برای طلا| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

گاوها تلاش برای نقض حمایت ۱۶۹۶ دلار را دفع کرده و یکپارچگی این سطح حمایت را نیز حفظ کردند. اکنون گاوها نیاز به اقدام بعدی برای شکستن مقاومت ۱۷۱۶ دلار دارند تا بتوانند پولبک زده و ۱۷۳۹ دلار (بالاترین سطح ۲۸ آگوست) را هدف قرار دهند.

در صورت پیشروی مداوم آنها در مسیر صعودی، ۱۷۵۳ دلار (کمترین سطح ۲ اوت و اوج ۲۳ اوت) در نمودار قیمت قرار خواهد گرفت و ۱۷۷۲ دلار را به عنوان هدف بعدی به سمت شمال را تشکیل خواهد داد.

با این حال، شکست احتمالی حمایت در نقطه ۱۶۹۶ دلار، خرس ها را در موقعیتی قرار می دهد که ۱۶۷۹ دلار (پایین ترین سطح ۲۱ جولای) را برای خرید خود هدف قرار دهند. در صورت وخامت بیشتر اوضاع قیمت، نقطه ۱۶۷۰ دلار (کم‌ترین سطح ۱ می و ۵ ژوئن ۲۰۲۰) به عنوان نقطه برداشت اضافی خرس‌ها در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۷۳٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha