۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه آب برای شرایط پدافندی همدان صادر شده است
استاندار همدان:

مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه آب برای شرایط پدافندی همدان صادر شده است

همدان - استاندار همدان گفت: طبق دستور وزیر نیرو مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه برای شرایط پدافندی، صادر شده، تا از این به بعد در زمان ایجاد اختلال در شبکه آبرسانی همدان، مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در هجدهمین نشست اعضای شورای آب استان اظهار کرد: چاه‌های بیشتری برای تامین آب همدان وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه یک اطمینان‌بخشی به همه شهروندان می‌دهیم که با تدابیر انجام شده و با تزریق آب چاه‌ها به شبکه آبرسانی، هرچه زودتر مشکلات پیش آمده برطرف شود، گفت: طی دو هفته گذشته در توافق با صاحبان چاه‌های کشاورزی ظرفیت‌سازی مناسبی ایجاد شد تا بخشی از مشکلات آب همدان رفع شود.

استاندار همدان افزود: از همه کشاورزانی که آب چاه‌های خود را در اختیار مردم همدان قرار داده‌اند قدردانی می‌کنیم، این را بدانند در برنامه‌های آتی و به روش‌های مختلف، از آن‌ها حمایت و کار پسندیده آن‌ها را جبران خواهیم کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اصلاحات شبکه آبرسانی همدان انجام شده و تا انتقال قطعی آب از خط تالوار، اقدامات اساسی در حال اجرا است، ادامه داد: حفر چاه‌های پدافندی نیز برای شبکه آبرسانی شهر همدان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: طبق دستور وزیر نیرو، مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه برای شرایط پدافندی، صادر شده، تا از این به بعد در زمان ایجاد اختلال در شبکه آبرسانی همدان، مشکلی نداشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه عملیات لوله‌گذاری پروژه آبرسانی از خط تالوار به همدان پایان یافته و اکنون شیرآلات، الکتروپمپ‌ها و سایر تجهیزات مورد نیاز در حال نصب است، اضافه کرد: با بهره‌برداری از ابرپروژه آبرسانی به شهر همدان، آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: وزیر کشور در سفر اخیر خود به استان، از طرح آبرسانی به همدان بازدید و تاکید داشت برای اینکه آب سالمی به دست شهروندان برسد، باید بررسی‌های لازم برای سلامت، بهداشت و استانداردهای علمی آب، انجام شود.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه سرشاخه‌های رودخانه بالا دست سد اکباتان بازگشایی شده، مسیر این سرشاخه‌ها، با تصویربرداری هوایی کنترل شود تا برداشت غیرمجاز از این رودخانه انجام نشود.

استاندار همدان در پایان گفت: انتظار داریم با پیشرفت کار، وضعیت آبرسانی به شهر همدان بهبود و میزان قطعی‌ها کاهش یابد.

کد خبر: ۱۷۳٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha