۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
نقش ترخیص نهاده‌های وارداتی در کاهش واردات
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تشریح کرد

نقش ترخیص نهاده‌های وارداتی در کاهش واردات

ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ترخیص نهاده‌های مورد نیاز مرغداران و تخصیص ارز می‌تواند محصولات وارداتی را از بین ببرد و از سوی دیگر زمینه پرورش مرغ گوشتی در کشور را کاهش دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص انباشت نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در گمرکات و بنادر به دلیل عدم تخصیص ارز، گفت: متاسفانه عدم ترخیص نهاده‌های دامی در گمرکات کشور با تصمیمات ستاد تنظیم بازار، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی ارتباط دارد، زیرا براساس نظر این نهادها در زمینه واردات نهاده‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: ترخیص نهاده‌های مورد نیاز مرغداران و تخصیص ارز می‌تواند محصولات وارداتی را از بین ببرد و از سوی دیگر زمینه پرورش مرغ گوشتی در کشور را کاهش می‌دهد و امکان دارد به جایی برسیم که توان تامین نیاز بازار وجود نداشته باشد و شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وارد کنندگان اقدام به واردات نهاده‌های مورد نیاز کشور می‌کنند اما به دلیل عدم تخصیص ارز کالاهای آنها بر روی دریا و در انبار گمرکات تا مرز از بین رفتن پیش می‌رود، ادامه داد: در حال حاضر نیز انحصار شدیدی در زمینه واردات نهاده‌های دامی وجود دارد که شکستن آن بسیار دشوار است.

رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درحال حاضر شرایط صادرات روان نیست و امکان خرید تضیمینی و ذخیره سازی محصولی مانند مرغ گوشتی وجود ندارد، عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر به واسطه تصمیمات نادرست و کاهش تقاضا در بازار واحدهای جوجه‌کشی زیان‌های هنگفتی داشته‌اند و امکان جبران آن به راحتی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه صادرات گوشت مرغ نیازمند برنامه‌ریزی منسجم بوده اما تصمیمات مسئولان مقطعی و ماهانه است، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا نیز باعث شده تا بسیاری از کشورها مسیر صادرات و واردات را محدود کنند.

کد خبر: ۱۷٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha