۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
 افزایش تاثیر قرنطینه‌های جدید کرونا بر تولید ناخالص داخلی چین

افزایش تاثیر قرنطینه‌های جدید کرونا بر تولید ناخالص داخلی چین

پیش بینی تولید ناخالص داخلی چین با وجود قرنطینه های جدید کرونا دوباره کاهش یافت.

به گزارش بازار، چند شهر چین شامل شنژن، کنترل‌های کووید را طی چند هفته گذشته پس از گزارش‌هایی از موارد ابتلای جدید تشدید کرده‌اند. از هفته گذشته، شهر چنگدو در مرکز چین به مردم دستور داده تا زمانی که مقام‌های مربوطه آزمایش‌های گسترده را انجام می‌دهند، در خانه بمانند. تینگ لو، اقتصاددان ارشد چینی نومورا در گزارشی گفت که از روز سه شنبه، حدود ۱۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی چین تحت تأثیر کنترل‌های جدید کووید قرار گرفته که نسبت به ۵.۳ درصد هفته گذشته، افزایش داشته است.

بر اساس مدل جدید تحلیل گران که تولید ناخالص داخلی مناطق مربوطه را بر اساس شدت اقدامات تعیین می‌کند. بر اساس این افزایش، نومورا پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی خود را از برآورد ۲.۸ درصدی که در ماه آگوست تعیین شده بود تا ۲.۷ درصد کاهش داد. تحلیل گران گفتند: در ۱۷ آگوست، زمانی که پیش‌بینی‌های رشد تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم و چهارم را کاهش دادیم، انتظار نداشتیم رشد با چنین سرعتی رو به افول رود.

بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ بارها پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی چین را در سال جاری کاهش داده‌اند، به‌ویژه پس از اینکه کلان شهر شانگ‌های حدود دو ماه قرنطینه شد. نومورا کمترین پیش بینی را داشته و معمولاً تخمین‌های خود را قبل از سایر شرکت‌ها کاهش داده است. روز سه شنبه، چین ۳۲۳ مورد ابتلای انتقال یافته همراه با علائم کووید و ۱۲۴۷ مورد بدون علامت گزارش کرد. مناطقی از شمال چین تا سواحل جنوب شرقی موارد ابتلا را گزارش کردند.

محدودیت‌های کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی منطقه به منطقه متفاوت است. در حالی که ممکن است بسیاری از شهرها مانند پکن فقط نیاز به آزمایش‌های منظم ویروس داشته باشند، سایر نقاط کشور بازگشایی مدارس را به تعویق انداخته اند یا حتی به مردم دستور داده اند در خانه بمانند. تحلیل گران نومورا گفتند: آنچه که نگران‌کننده‌تر می‌شود این است که کانون‌های ابتلا به کووید از چندین منطقه و شهر دورافتاده - که به ظاهر اهمیت اقتصادی کمتری برای کشور دارند - به استان‌هایی که برای اقتصاد ملی چین اهمیت بیشتری دارند، ادامه پیدا می‌کنند.

آن‌ها هشدار دادند که این مدل جدید آن‌ها نشان می‌دهد که تأثیر کووید بر تولید ناخالص داخلی چین به سرعت به سطوحی نزدیک می‌شود که در طول قرنطینه شانگ‌های در ماه‌های آوریل و می‌مشاهده شد. بر اساس تحلیل نومورا، در آن زمان، تأثیر بر تولید ناخالص داخلی کمی بیش از ۲۰ درصد بود.

کد خبر: ۱۷۳٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha