۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس طرفداران جدی دارد
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با بازار:

تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس طرفداران جدی دارد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تفکیک وزارت صمت در مجلس طرفداران جدی دارد و نظر دولت هم تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی است.

خبرگزاری بازار - اخبار ارائه لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصلاح ساختار آن موجی از نظرات کارشناسی را به دنبال داشته و در یک الی دو ماه اخیر نظرات موافقین و مخالفین زیادی را به خود جلب کرده است.

موافقین تفکیک این وزارتخانه معتقدند، وزارت صمت ماموریت و مسئولیت های سنگینی را برعهده داشته و این وزارتخانه عریض و طویل نمی تواند پاسخگوی این ماموریت ها باشد.

با این حال دولت هم هنوز اراده ای برای ارائه این لایحه به مجلس نداشته و موضوع تفکیک تعیین تکلیف نشده است.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار درباره تفکیک وزارت صمت، اظهار داشت: برخی از افراد قائل به تفکیک وزارت صمت نیستند و معتقدند که تولید و توزیع باید در کنار هم باشند تا بتوان این دو بخش را مدیریت و ساماندهی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افرادی که معتقد به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی هستند، می‌گویند که وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار گسترده و عریض و طویل است و وزیر صمت وقت خودش را هر بخش بگذارد، بخش دیگر باقی می‌ماند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اگر وزیر صمت تمام توان خود را برای عرضه، توزیع و مدیریت بازار بگذارد، تولید و صنعت آسیب می‌بیند و زمانی که وزیر صمت توان خود را برای بخش تولید و صنعت می‌گذارد، بخش توزیع و تنظیم بازار آسیب می‌بیند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بنابراین و برای اینکه این مشکل حل و فصل شود و مدیریت خوبی بر وزارت صمت را شاهد باشیم، هم دولت به این نتیجه رسیده است و هم در مجلس الان تفکیک وزارت صمت طرفداران جدی دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: نظر دولت هم تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی است. به هر صورت باید منتظر ماند و دید این موضوع به کجا خواهد رسید.

کد خبر: ۱۷۳٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضوی،ان IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      تفکیک عالی است