۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
ضرورت افزایش سهم تسهیلات در قیمت نهایی مسکن| حمایت شورای پول و اعتبار نیاز است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ضرورت افزایش سهم تسهیلات در قیمت نهایی مسکن| حمایت شورای پول و اعتبار نیاز است

گرگان- فدوی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: برای رونق بازار مسکن ضرورت دارد تا سهم تسهیلات بانکی در آورده نهایی متقاضیان برای خرید خانه افزایش یابد.

هاشم فدوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: براساس پیشنهاد ادارات کل راه و شهرسازی و وزارتخانه متبوع مقرر شده بود تا تسهیلات ساخت مسکن تقریباً دو برابر شود.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: مبلغ ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان وام ساخت مسکن به شورای عالی پول و اعتبار پیشنهاد شده که کارشناسان این نهاد مالی، پرداخت این مبلغ را تورم زا دانستند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت منزل مسکونی وام داده می‌شود که این مبلغ حداکثر ۲۰ درصد قیمت نهایی یک واحد مسکونی را در بر می گیرد.

فدوی اظهار کرد: برای رونق بازار مسکن علاوه بر افزایش رقم تسهیلات باید مبلغ و مدت پرداخت اقساط بانکی متناسب با توان متقاضیان، شناور منظور شود.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: میزان رشد تورم در سنوات قبل به صورت سالیانه تا حدود ۵۰ درصد افزایش میاد اما در حال حاضر رقم تورم به صورت ماهانه تا سقف ۱۰ درصد هم می‌رسد.

وی گفت: باید تسهیلات مسکن همتراز با میزان تورم جامعه افزایش یابد تا پویایی بازار مسکن برقرار باشد و میزان تولید از تقاضا کمتر نشود.

کد خبر: ۱۷۳٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha