۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
تولید ۱۱ میلیون تن گندم در کشور| فاصله‌ای تاخودکفایی نداریم
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

تولید ۱۱ میلیون تن گندم در کشور| فاصله‌ای تاخودکفایی نداریم

اصفهان - رضازاده، مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید گندم در کشور با وجود خشکسالی سال گذشته، ۱۱ میلیون تن بوده است و به مرز خودکفا شدن در این زمینه نزدیک می شویم.

علیرضا رضازاده در حاشیه سفر به کاشان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از اصولی ترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی مردم است، اظهار داشت: بر این مبنا تلاش شده است از ظرفیت های فعالان صنعت کشاورزی و دامداری به عنوان تولیدکنندگان در این حوزه به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته علاوه بیش از ۱۳ میلیون تن تره بار به خارج از کشور صادر شده است، ابراز داشت: در کنار صادرات در موضوع خرید تضمینی گندم هم وزارت جهاد کشاورزی تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهد تا امنیت غذایی کشور تامین شود به نحوی که گندم را با قیمتی بالاتر از قبل از کشاورزان خریداری شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تشدید بازرسی ها برای قطع دست دلالان از تامین منابع غذای مردم تصریح کرد: از تولید تا مصرف نظارت ها را افزایش داده ایم تا علاوه بر حذف دلالان از این چرخه، کیفیت تولیدات هم افزایش یابد.

افزایش ۱۲۲ درصدی قیمت گندم

وی با اشاره به جنگ اوکراین و بحران مواد غذایی که در سراسر جهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این جنگ باعث افزایش ۱۲۲ درصدی قیمت گندم شد.

رضازاده با اشاره به اینکه کالا و مواد غذایی مورد نیاز مردم در کشور به حد کافی وجود دارد، گفت: ما هم نسبت به وجود برخی از مشکلات آگاه هستیم ولی باید توجه داشت حتی اگر قیمت برخی از مواد غذایی افزایش یافته است ولی به اندازه کافی مواد غذایی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به دسیسه ها و توطئه های دشمن در مختل کردن امنیت غذایی مردم افزود: باید با تلاش و همت مردم و کشاورزان سعی کنیم علاوه بر تولید مواد غذایی مورد نیاز مردم ظرفیت های صادراتی هم فعال کنیم.

تولید ۱۱ تن میلیون گندم با وجود خشکسالی/تا خودکفایی فاصله‌ای ای نداریم

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید گندم با وجود خشکسالی ۱۱ میلیون تن بوده است، تاکید کرد: تا مرز خودکفایی فاصله چندانی نداریم و انشاالله با همت کشاورزان و فعالان این بخش به زودی در زمینه تولید گندم خودکفا می شویم.

کد خبر: ۱۷۳٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha