۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
دستیابی به هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای و توسعه ترانزیت در سال گذشته
در نشست مجمع عمومی سازمان راهداری مطرح شد

دستیابی به هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای و توسعه ترانزیت در سال گذشته

دستیابی به هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای و توسعه ترانزیت در سال گذشته و تائید صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ سازمان راهداری از جمله مواردی بود که در نشست مجمع عمومی این سازمان مطرح شد.

به گزارش بازار، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در نشست مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که در آستانه اربعین حسینی در حال جابه‌جایی زائران از اقصی نقاط کشور به پایانه‌های مرزی غرب کشور هستیم، افزود: از سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌ها، بهبود وضعیت راه‌های منتهی به مرزها و توسعه امکانات و تجهیزات در پایانه‌های مرزی اقدامات خوبی صورت گرفته است و تمامی اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات این سازمان تأمین شد و امید آن می‌رود با حمایت اعضای مجمع عمومی سازمان در سال آینده این اقدامات زیرساختی و عملیات نگهداری راه‌ها بهبود پیدا کند.

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی در تکمیل و اجرای پروژه‌های سازمان پیش‌بینی می‌شود منابع و درآمدهای پایدار تعیین و در این زمینه چاره‌اندیشی‌های لازم به کار گرفته شود و از وقوع بحران در بخش راه‌ها که سرمایه‌های ملی هستند جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری با اشاره به افزایش دو برابری ترانزیت طی یک‌سال گذشته، عنوان کرد: درآمدهای ترانزیتی یکی از درآمدهای پایدار برای کشور محسوب می‌شود و در اشتغال زایی هم موثر بوده است. در همین راستا برای رسیدن به هدف گذاری ۲۰ میلیون تنی در سال‌جاری، برنامه‌ها و اقدامات لازم صورت گرفته و نشست‌های متعددی با کشورهای همسایه برگزار شده است.

نورایی، مدیر مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، یکی از افتخارات این وزارتخانه در دولت سیزدهم را توجه به خدمات‌رسانی گسترده در حوزه حمل و نقل خواند و گفت: در این راستا رعایت ضوابط مربوط به کاهش هزینه‌های بخش حمل و نقل در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: موضوع هوشمندسازی فعالیت‌های حمل و نقل جاده‌ای یکی دیگر از موضوعات اولویت‌دار است که دستاوردهای آن در یک‌سال اخیر به‌ویژه در بخش حمل و نقل کالا مشهود است و می‌بایست عملکرد و آثار این اقدامات از طریق رسانه‌ها به مردم و کاربران اطلاع‌رسانی شود.

مدیر مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای را به عنوان موضوع اولویت‌دار دیگری برشمرد و عنوان کرد: در این راستا آمار دقیق نقاط پرحادثه باید شناسایی و تحلیل شود. همچنین تأمین مسائل معیشتی و رفاهی خانواده یک و نیم میلیون نفری راهداران و بخش حمل و نقل، با توجه به سختی کار این تلاشگران از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود و امید است در سال پیش‌رو رسیدگی و از خانواده شهدا خدمتگزار راهدار هم به نحو مطلوب تجلیل شود.

محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گزارشی از حساب‌های عملیات جاری و طرح ارائه کرد و گفت: در زمینه نگهداری رویه و ابنیه فنی راه روند چند ساله وضعیت خرابی رویه راه‌های شریانی کشور از طریق سامانه pms شناسایی شده است و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز آن تأمین نشود، میزان راه‌های دارای خرابی شدید افزایش می‌یابد که به طور حتم وضعیت راه‌ها بحران‌زا می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته میزان خسارت ناشی از سیل، طوفان و زلزله به زیرساخت‌های حمل و نقل کشور بالغ بر سه هزار میلیارد تومان بوده است که با توجه به اهمیت تردد وسایل نقلیه جاده‌ای، عملیات راهداری و مدیریت بحران در اولویت برنامه‌های این بخش قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل را حذف بارنامه فیزیکی، توسعه شرکت حمل نقل هوشمند، ساماندهی پایانه‌های حمل کالا، نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و افزایش ترانزیت از قلمرو کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه نوسازی ناوگان جاده‌ای، با استفاده از بند سه ماده ۳۰ قانون احکام دائمی، تاکنون ۳۰ هزار دستگاه ناوگان زیر سه سال کارکرد در سامانه ثبت شده است که بالغ بر ۱۰ هزار دستگاه ترخیص و سه هزار و ۷۰۰ دستگاه شماره‌گذاری شدند و منبع درآمد قابل ملاحظه‌ای برای دولت است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نشست مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، مدیر مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیأت عامل و معاونان ریاست سازمان، اعضای مجمع و نمایندگان سازمان حسابرسی، در تاریخ ۱۴ شهریورماه برگزار و عملکرد و صورت‌های مالی سال گذشته این سازمان تائید شد.

کد خبر: ۱۷۳٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha