۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
کاهش بالغ بر ۱۱ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی کره جنوبی در ماه اوت
بازار گزارش می دهد؛

کاهش بالغ بر ۱۱ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی کره جنوبی در ماه اوت

در ماه اوت سال جاری حجم صادرات محصولات پتروشیمی در کره جنوبی ۱۱.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

بازار؛ گروه بین الملل: صنعت پتروشیمی یکی از صنایع بسیار مهم و کلیدی است. این صنعت محصولاتی را تولید می کند که در اغلب صنایع کاربرد دارد و تغییر در قیمت محصولات صنعت پتروشیمی و حجم تولید آنها می تواند روی کل اقتصاد دنیا تاثیر بگذارد.

شاید ملموس ترین و شناخته شده ترین فراورده صنعت پتروشیمی پلاستیک باشد ولی محصولاتی مانند انواع لاستیک و رزین هم می تواند به اهمیت این صنعت در دنیای امروز اشاره ای داشته باشد و دلیل توجه و تاکید زیاد روی سرمایه گذاری در این صنعت را بهتر نمایش دهد.

در ماه های اخیر به همراه تنش در اقتصاد دنیا و تنش در بازار انرژی دنیا، بازار پتروشیمی هم با چالشهای زیادی روبرو شد. با افزایش قیمت نفت در بازار جهانی هزینه تولید فراورده های پتروشیمی هم در دنیا رشد کرد و همین مساله سبب شد تا بسیاری از کشورها در سیاستهای تولیدی و صادراتی خود تغییراتی ایجاد کنند.

از طرف دیگر بخش زیادی از فراورده های پتروشیمی تولیدی کشورها برای تامین نیاز داخلی استفاده می شود و صادرات در بسیاری از کشورها کمتر شده است. از جمله این کشورها می توان به کره جنوبی اشاره کرد که علیرغم افزایش واردات فراورده های انرژی که خوراک اصلی صنعت پتروشیمی است، حجم صادرات محصولات پتروشیمی را به شدت کاهش داده است.

اویل پرایس در این مورد نوشت: «بازار نفت همیشه بازار مهم و تاثیرگذاری روی اقتصاد دنیا و سیاستهای تولیدی در جهان بوده است و به نظر می رسد در شرایط فعلی هم اهمیت این بازار دو چندان شده باشد. در این روزها خبرهایی در مورد کاهش صادرات فراورده های پتروشیمی در دنیا شنیده می شود و برخی از کشورها از قبیل چین و کره جنوبی هم در این زمینه پیشگام هستند. باید در نظر داشت تغییراتی در اقتصاد دنیا در جریان است که بدون شک بر دامنه مشکلات در بازار فراورده های پتروشیمی در دنیا خواهد افزود و می تواند خود دامنه تغییرات بزرگتری در اقتصاد جهان باشد.»

طبق گزارش منتشر شده توسط نشریه «هلنیک» در ماه اوت سال جاری صادرات فراورده های پتروشیمی از کشور کره جنوبی ۱۱.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و باعث شد تا اقتصاد این کشور با کسری تراز تجاری روبرو شود.

افت صادرات فراورده های پتروشیمی در این کشور در شرایطی اتفاق افتاده است که حجم واردات فراورده های انرژی با تجربه افزایش ۹۱.۸ درصد نسبت به سال قبل همراه بود. در این ماه ارزش واردات فراورده های انرژی این کشور برابر با ۱۸.۵ میلیارد دلار بود که بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار از آن به واردات فراورده های نفتی اختصاص داشت.

بر مبنای این گزارش نه تنها صادرات پتروشیمی بلکه صادرات تمامی محصولات تولیدی این کشور در ماه اوت با کاهش همراه بوده است و این تغییر را می توان در گزارش تجارتش با چین که اصلی ترین و بزرگترین شریک تجاری کره جنوبی است مشاهده کرد.

کد خبر: ۱۷۳٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha