۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
تاثیر اصلاح مصوبه تجدید ارزیابی بر شرکت های زمین دار
خوش به حال ملاکان بورسی شد

تاثیر اصلاح مصوبه تجدید ارزیابی بر شرکت های زمین دار

اصلاح مصوبه هیات مدیره سازمان بورس درباره در نظر گرفتن زمین به عنوان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها منجر به افزایش تقاضا برای خرید نمادهایی همچون اخابر و گروه املاک شد.

بازار؛ گروه بورس: اصلاح مصوبه هیات مدیره سازمان بورس درباره در نظر گرفتن زمین به عنوان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها منجر به افزایش تقاضا برای خرید نمادهایی همچون اخابر و گروه املاک شده است. زیرا این نمادهای زمین های زیادی دارند که پیش از این با مشکل سند تک برگ مواجه بودند و نمی توانستند در افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به عنوان دارایی ثابت استفاده کنند.

سارا فلاح کارشناس بورس در گفتگو با بازار ضمن اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری مصوبه سازمان بورس درباره عدم محاسبه زمین به عنوان دارایی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را رد کرده است، گفت: در حال حاضر شرکت هایی که دارایی زمین دارند و قبلا نمی توانستند در تجدید ارزیابی دارایی استفاده کنند با تغییرات جدیدی که در مصوبه به وجود آمده می توانند از این ظرفیت استفاده کنند به همین دلیل گروه هایی مانند املاک و مستقلات و شرکت مخابرات به دلیل وسعت بالای زمین هایی که دارد با تقاضا و ورود نقدینگی حقیقی همراه شده اند.

در اصلاحیه مصوبه آمده است: در گزارش توجیه افزایش سرمایه مورد تایید بازرس قانونی وضعیت نوع مالکیت سند باید به تفکیک و تحت مالکیت شرکت متقاضی ارائه شده باشد و چنانچه زمین و ساختمان فاقد سند مالکیت باشد کلیه معیارهای شناخت به عنوان دارایی های ثابت مشهود را وفق استاندار حسابداری ۱۱ دارایی ثابت مشهود را احراز کند هیچ‌گونه محدودیتی برای اعمال حقوق نسبت به منافع اقتصادی آنی و کنترل وجود نداشته باشد باید نسبت به تجدید ارزیابی آن طبق استاندارد مزبور اقدام شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha