۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
۳۷ شرکت مشمول سهام عدالت بورسی است
معاون واگذاری سهام و بنگاه های اقتصادی سازمان خصوصی سازی:

۳۷ شرکت مشمول سهام عدالت بورسی است

علایی، معاون واگذاری سهام و بنگاه های اقتصادی سازمان خصوصی سازی ایران گفت: از مجموع ۴۹ شرکت سرمایه پذیر مشمول سهام عدالت ۳۷ شرکت بورسی و ۱۳ مورد غیر بورسی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «حسن علایی» گفت: از این شرکت های غیر بورسی چهار تا پنج شرکت در پروسه پذیره نویسی قرار دارند و بزودی در بازار بورس پذیرفته می شوند.

وی همچنین اظهارداشت: افرادی که برگه سهام عدالت ندارند در حال حاضر به لحاظ قانونی کاری نمی توانند انجام دهند مگر اینکه در آینده مجوزی صادر شود مبنی بر اینکه مشمولان جدیدی به تعداد افراد فعلی اضافه شوند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های اقتصادی سازمان خصوصی سازی ایران گفت: در حال حاضر ۴۸ میلیون نفر در قالب شش دهک زیر پوشش سهام عدالت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه سهام عدالت یک دارایی مثل همه دارایی ها دیگر است، افزود: وقتی دارنده سهام عدالت فوت می کند این دارایی مشمول انحصار وراثت می شود.

علایی بیان داشت: افرادی که نسبت به دریافت گواهی انحصاروراثت از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام کرده اند و اطلاعات شان در دفاتر پیشخوان تائید و به سامانه سهام عدالت ارسال شده قدر السهم هریک به نسبت سهمی که در برگه انحصار وراثت درج شده به آنان تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: کسانی که فوت کرده اند و پروسه انحصار وراثت شان هنوز طی نشده این افراد طبق قانون نمی توانند کاری انجام دهندمگر اینکه پروسه انحصار وراثت را طی کنند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های اقتصادی سازمان خصوصی سازی ایران گفت: یک میلیون و ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر ثبت نام مقدماتی برای سهام عدالت کرده اند که به دلائل مختلف اگرچه واجد شرایط هم بوده اند سهام به آنان تعلق نگرفته است.

وی افزود: این افراد پیش ثبت نام اولیه انجام داده اند و پیش ثبت نام اولیه دال بر سهامدار بودن نیست.

علایی با بیان اینکه مدیریت سامانه سجام در دست شرکت سپرده گذاری است نه سازمان خصوصی سازی اظهارداشت: این سازمان فقط اطلاعات خود را بر اساس توافقی که با شرکت سپرده گذاری صورت داده به سامانه سجام لینک می کند.

وی تصریح کرد: کسی که روش مستقیم آزادسازی را در سامانه سهام عدالت انتخاب می کند خود سازمان اطلاعات این افراد را به شرکت سپرده گذاری اعلام می کند از این رو نیازی نیست افراد بطور مستقیم به سراغ سامانه سجام بروند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های اقتصادی سازمان خصوصی سازی ایران یادآورشد: افرادی که روش مستقیم را برای آزاد سازی سهام عدالت انتخاب می کنند برای آنان کد بورسی صادر می شود اما این کد غیر فعال است تا زمانی که پروسه سامانه سجام به طور کامل طی شود.

کد خبر: ۱۷٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha