۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
پیشنهاد تصویب آیین‌نامه حمایت از برگزیدگان بخش کشاورزی در هیات دولت

پیشنهاد تصویب آیین‌نامه حمایت از برگزیدگان بخش کشاورزی در هیات دولت

معاون سازمان تحقیقات کشاورزی از دولت خواست تصویب آیین‌نامه حمایت از برگزیدگان بخش کشاورزی با توجه به نقش بی‌بدیل آنان در پایدارسازی امنیت غذایی و استفاده خردمندانه از منابع تولید در دستور کار قرار گیر

به گزارش بازار، عطاالله ابراهیمی روز گذشته در حاشیه همایش آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و تجلیل از کشاورزان برگزیده و پیشرو که در مرکز همایش‌ های بین‌المللی اجلاس سران در تهران برگزار شد، افزود: ۱۷۱ کشاورز برگزیده و ۳۸ گندمکار پیشرو طی مراسمی در همایش آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با حضور رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی تجلیل و تندیس، لوح تقدیر و مدال یادبود دریافت کردند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات کشاورزی (تات) اظهارداشت: ۱۷۱ کشاورز در سطح ملی در ۱۵۰ رشته و از میان ۲۷ هزار داوطلب در سراسر کشور پس از ارزیابی و بررسی به عنوان نمونه انتخاب و معرفی شدند.

وی، میانگین سنی کشاورزان برگزیده را حدود ۴۸ سال (۴ سال جوانتر از متوسط سنی کشاورزان کل کشور) اعلام کرد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: ۸۱.۲ درصد برگزیدگان بخش کشاورزی در این دوره دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا و حدود ۵۰ درصد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر دارند.

ابراهیمی اضافه کرد: در این دوره ۱۱ نفر از کشاورزان برگزیده را زنان تشکیل می‌دهند و برای نخستین بار یک بهره‌بردار زن توانست در تولید ذرت علوفه‌ای به عنوان کشاورز نمونه، انتخاب شود.

وی خلاقیت و نوآوری، بهره‌وری در مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی، کارآفرینی، میزان عملکرد تولید در واحد سطح، کیفیت تولید، کاهش استفاده از سموم شیمیایی، استفاده از فناوری‌های نوین و ارتباط با موسسه‌های تحقیقاتی و علمی، بازارمحور بودن و برندسازی برای محصولات تولیدی و مشارکت‌جویی در تعاونی‌ها و تشکل‌ها را از شاخص‌های ارزیابی و انتخاب کشاورزان برگزیده ملی برشمرد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تات گفت: مهمترین معیارهای انتخاب ۳۸ گندمکار پیشرو از جمله استفاده از فناوری‌های نوین، پایداری تولید، اجرای کشاورزی حفاظتی، میزان عملکرد در واحد سطح، خلاقیت و نوآوری، رعایت تناوب و مشارکت در فعالی‌ های تحقیقاتی و آموزشی هستند.

کد خبر: ۱۷۳٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha