۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
قطعی گاز صادراتی «نورد استریم ۱» ناشی از تحریم های غرب است
کاخ کرملین:

قطعی گاز صادراتی «نورد استریم ۱» ناشی از تحریم های غرب است

کاخ کرملین اعلام کرد که خرابی توربین موجود بر سر راه این خط لوله و تحریم های غرب منجر به ادامه قطعی گار صادراتی روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۱ شده است.

به گزارش بازار، پس از چند روز قطعی گاز خط لوله «نورد استریم ۱» توسط روسیه، کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که خرابی توربین موجود بر سر راه این خط لوله منجر به ادامه قطعی گار صادراتی روسیه به اروپا از طریق خط لوله نامبرده شده است.

بر اساس این گزارش، کرملین با انتشار بیانیه ای، دلیل طول کشیدن تعمیر این توربین را تحریم های غرب علیه مسکو و خوانده و اعلام کرد: مشکلات مربوط به انتقال گاز ناشی از تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی است.

در پی اعلام این خبر از سوی کاخ کرملین، ارزش یورو بار دیگر در برابر دلار آمریکا سقوط کرده و جفت ارز یورو/دلار با ۰.۳۶ درصد ریزش به ۰.۹۹۱۲ رسید.

لازم به ذکر است، شرکت دولتی گازپروم روسیه اواخر هفته گذشته از قطع جریان گاز صادراتی یکی از خطوط اصلی لوله پروژه نورد استریم ۱ به سمت اروپا خبر داده و دلیل آن را نیازمندی این خط لوله به تعمیرات اعلام کرد.

در پی افزایش تنش های سیاسی میان روسیه و اروپا طی ماه های اخیر، مسکو پیشتر نیز اقدام به کاهش حجم گاز صادراتی از طریق این خط لوله به اروپا به ۲۰ درصد ظرفیت آن کرده بود. خط لوله مذکور در ماه جولای نیز بنا به دلیلی مشابه، برای ۱۰ روز از سوی روسیه مسدود شده بود. گازپروم معتقد است خط لوله نورد استریم ۱ به دلایل فنی و خرابی برخی قطعات مهم و اساسی در گازرسانی، نیامند تعمیرات اساسی است.

نورد استریم ۱ به طول ۱۲۰۰ کیلومتر گاز را از سواحل روسیه در نزدیکی سن پترزبورگ، از زیر دریای بالتیک، به شمال شرقی آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد ظرفیت انتقال روزانه حداکثر ۱۷۰ میلیون متر مکعب گاز از روسیه به آلمان را دارد.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha