۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
دومینوی ریزش ارزش پوند در برابر روپیه هند| کاهش قدرت اقتصادی بریتانیا ادامه دارد
تحلیل بازار فارکس؛

دومینوی ریزش ارزش پوند در برابر روپیه هند| کاهش قدرت اقتصادی بریتانیا ادامه دارد

با تمرکز سرمایه گذاران بر روی اقتصادهای در حال سقوط بریتانیا و اروپا، نرخ مبادله جفت ارز پوند/روپیه (GBP/INR) به پایین ترین سطح از سال ۲۰۲۰ سقوط کرد.

به گزارش بازار، با تمرکز سرمایه گذاران بر روی اقتصادهای در حال سقوط بریتانیا و اروپا، نرخ مبادله جفت ارز پوند/روپیه (GBP/INR) به پایین ترین سطح از سال ۲۰۲۰ سقوط کرد.

نرخ مبادله پوند به روپیه هند طی هفت روز متوالی گذشته کاهش یافته که طولانی‌ترین روند کاهشی در بیش از یک ماه گذشته محسوب می شود. نرخ این جفت ارز، امسال ۸.۸ درصد کاهش داشته و البته همین امر در مورد نرخ مبادله EUR/INR نیز صادق است.

واگرایی اقتصادی اروپا و هند

قیمت GBP/INR با افزایش واگرایی بین اقتصادهای بریتانیا و هند به روند نزولی خود ادامه داد که انتظار می رود هند یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد طی سال جاری باشد.

این کشور از تحریم های اخیر کشورهای غربی علیه روسیه سود کلانی برده و گاز و نفت را با تخفیف قابل توجهی از روسیه خریداری می کند.

از سوی دیگر، وضعیت اقتصاد بریتانیا و اروپا به یک آشفتگی کامل گرفتار شده است. اقتصاددانان گلدمن ساکس بر این باورند که تورم بریتانیا در سال ۲۰۲۳ به حدود ۲۰ درصد خواهد رسید که این رقم بسیار بالاتر از هدف ۲.۰ درصدی بانک مرکزی خواهد بود.

پیش بینی نرخ پوند/روپیه

دومینوی ریزش ارزش پوند در برابر روپیه هند| کاهش قدرت اقتصادی بریتانیا ادامه دارد

نمودار روزانه نشان می دهد که نرخ مبادله پوند/روپیه طی چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. طی هفت روز گذشته نیز این جفت ارز به صورت متوالی سقوط کرده و به زیر سطح حمایت مهم ۹۳.۲۱ سقوط کرد که پایین ترین سطح تاریخ ۱۴ ژوئن محسوب می شود.

این جفت همچنین به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده و این در حالیست که نوسانگر استوکاستیک به زیر سطح فروش بیش از حد رسیده است. بنابراین، این جفت به احتمال زیاد سقوط خواهد کرد و فروشندگان حمایت بعدی را روی ۹۰ هدف قرار می دهند. حرکت به سمت بالاتر از نقطه مقاومت در ۹۳.۲۱، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha