۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
ادامه ریزش قیمت نقره در بازار| فعلا از روند صعودی خبری نیست
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

ادامه ریزش قیمت نقره در بازار| فعلا از روند صعودی خبری نیست

قیمت نقره صبح روز دوشنبه با ریزش مجدد قیمت مواجه شد که دلیل آن، نگرانی سرمایه گذاران از  آمار نامطلوب بخش مشاغل آمریکا و همچنین برخی شاخص های صنعتی در اقتصاد چین بود.

به گزارش بازار، قیمت نقره صبح روز دوشنبه با ریزش مجدد قیمت مواجه شد که دلیل آن، نگرانی سرمایه گذاران از آمار نامطلوب بخش مشاغل آمریکا و همچنین برخی شاخص های صنعتی در اقتصاد چین بود که امیدها را به بهبود وضعیت بازار متزلزل تر نمود.

در حال حاضر، هر انس نقره در بازارهای جهانی روی ۱۸ دلار معامله می شود که کمی بالاتر از پایین ترین سطح هفته گذشته یعنی ۱۷.۵۵ است.

همچنین، قیمت نقره امسال بیش از ۲۰ درصد سقوط کرده که دلیل آن، افزایش شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود طی ۲۰ سال گذشته است.

شاخص دلار آمریکا و قیمت نقره

نقره یک فلز مهم صنعتی و گرانبها محسوب می شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت این فلز معمولا به قدرت اقتصاد جهانی و عملکرد دلار آمریکا واکنش نشان می دهد.

داده های منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که فعالیت های تولیدی جهانی در ماه سپتامبر کاهش یافته است. به عنوان مثال، فعالیت بخش های صنعتی در چین کاهش یافته که همین امر، نقره را کاملا در موضع ضعف قرار داده است.

قیمت نقره همچنین پس از انتشار آخرین اعداد آمار مربوط مشاغل ایالات متحده با ریزش مواجه شد. داده ها نشان می دهد که اقتصاد آمریکا در ماه اوت بیش از ۳۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده که به نسبت ۵۲۸ هزار شغل ایجاد شده در ماه گذشته ریزشی محسوس را تجربه کرده است.

نرخ بیکاری در آمریکا نیز به ۳.۷ درصد افزایش یافته و این در حالیست که رشد دستمزد کمتر از حد انتظار بود. با این حال، شاخص دلار آمریکا پس از این گزارش افزایش یافته و تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو به تقویت سیاست های انقباضی خود ادامه دهد.

شاخص DXY با نزدیک شدن به ۱۱۰، بیش از ۲۵ ۰.۴۰ درصد افزایش یافت. توجه داشته باشید که قیمت نقره با شاخص دلار آمریکا رابطه معکوس دارد.

پیش بینی قیمت نقره

ادامه ریزش قیمت نقره در بازار| فعلا از روند صعودی خبری نیست


نمودار روزانه نشان می دهد که نقره طی چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. نقره در تاریخ در ۱۵ ژوئیه به زیر سطح حمایت مهم ۱۸.۱۷ دلار حرکت کرد و با این کار، الگوی کف دوقلو که در حال شکل گیری بود را باطل کرد. در بیشتر دوره ها، این الگو معمولاً یک علامت صعودی است.

همچنین، قیمت نقره به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه سقوط کرد و این در حالیست که نوسانگر تصادفی به سمت پایین تر از سطح فروش بیش از حد در حال حرکت است. بنابراین، نقره احتمالاً در کوتاه مدت به کاهش قیمت خود ادامه خواهد داد و حمایت کلیدی بعدی روی ۱۶.۵۰ دلار قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha