۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
فرصت جدید صادرات پیاز به پاکستان
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اعلام کرد

فرصت جدید صادرات پیاز به پاکستان

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین ایران و پاکستان امضاء شده، می‌توانیم در ازای صادرات سیب درختی، موز و انبه وارد و ۱۰۰ هزار تن پیاز به پاکستان صادر کنیم.

به گزارش بازار، سید رضا نورانی گفت: پاکستان بعد از هند بزرگترین تولیدکننده پیاز در دنیا است، اما سیل اخیر باعث شده یک سوم این کشور و مزارع آن زیر آب برود. از این‌رو با کمبود پیاز، گوجه فرنگی و سایر اقلام کشاورزی مواجه است.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه نحوه بازگشت ارز صادراتی به کشور سیل‌زده‌ای مانند پاکستان دشوار است، افزود: بدون تردید این کشور در ۳ تا ۶ ماه آینده با صادرکنندگان تسویه خواهد کرد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه خبر صادرات گوجه فرنگی و پیاز به پاکستان، بدون تردید در نرخ این محصولات در بازار داخلی تاثیر می‌گذارد، گفت: اگر این محصولات صادر هم نشوند، در صورت انعکاس خبر صادرات، قیمت این محصولات در بازار داخلی بالا می‌رود؛ از این‌رو بازار داخلی را باید مدیریت کرد که مصرف‌کننده برای تامین نیاز با چالش مواجه نشود.

نورانی همچنین گفت: دشواری در بازگشت ارز و کمبود کانتینرهای یخچالی برای صادرکنندگان چالش هایی ایجاد کرده است؛ از این‌رو اگر خواهان توسعه صادرات هستیم، باید ایست‌های صادراتی مانند وضع تعرفه نیم درصدی آب مجازی را حذف کنیم.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت جهادکشاورزی ۱۸ روز فرصت دارد تعرفه صادرات محصولات جالیزی را اعلام کند.

کد خبر: ۱۷۳٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha