۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
تجاری سازی ۱۵۰طرح کلان ملی با کمک دانش بنیان‌ها
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

تجاری سازی ۱۵۰طرح کلان ملی با کمک دانش بنیان‌ها

وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از تجاری سازی ۱۵۰ طرح کلان ملی به همت این صندوق و با کمک دانش بنیان‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، علی وحدت امروز در رویداد تبادل فناوری حوزه فناوری‌های نوین انرژی، لیزر، فوتونیک و کاربرد پرتوها در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای ارایه خدمات و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان به عنوان بزرگترین نهاد تامین کننده مالی این حوزه تشکیل شده است.

وی گفت: در قانون جهش تولید دانش بنیان که ابتدای امسال از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد، شرایط بسیار خوبی در جهت تأمین دانش‌بنیان‌ها برای صندوق نوآوری و شکوفایی دیده شده است.

وحدت با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی یک سیستم مترقی در زمینه ارایه خدمات مالی به اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور است، افزود : در همین راستا صندوق تلاش کرد ابزارها و خدمات مالی روز دنیا به شرکت‌های دانش بنیان ارایه شود.

وی گفت : در سال جاری رویکردهای جدید را برای پشتیبانی از رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان اتخاذ کرده ایم تا این شرکت‌ها بتوانند در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور نقش ایفا کنند. در سه سال اخیر تلاش کردیم تا خدمات مالی خود را تکمیل و سبد خدماتی خود را متنوع‌تر کنیم، از همین رو خدماتی نظیر تسهیلات ودیعه رهن، کمک هزینه تحقیق و توسعه، هم‌سرمایه‌گذاری و انتشار اوراق نوآوری را در سه سال اخیر ارایه کردیم تا به بالندگی شرکت‌های دانش بنیان و فناور و تکمیل زنجیره آن‌ها کمک شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود : در سه سال گذشته ۱۵۰ طرح کلان ملی با کمک دانش بنیان‌ها انجام و تجاری سازی شده است، در این سه سال ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد فناورانه با شرکت‌های دانش بنیان منعقد و پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه انرژی اتمی حوزه بسیار وسیع و ناشناخته است، گفت : در حال حاضر سر ریز بسیاری از دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه‌های مختلف مانند حوزه دفاعی توسط شرکت‌های فناور در حال استفاده و توسعه در بخش‌های دیگر کشور است.

رویداد تبادل فناوری حوزه فناوری‌های نوین انرژی، لیزر، فوتونیک و کاربرد پرتوها در صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.
پس از احصای نیازهای این حوزه شناسایی شرکت‌های توانمند و برگزاری چندین دور مذاکرات تجاری بین طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری، دستاوردهای این فرایند آماده رونمایی است.

کد خبر: ۱۷۳٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha